شناسهٔ خبر: 67678328 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرد:

ضرورت هم‌افزایی طب ایرانی و طب نوین برای ارائه خدمات بهتر به بیماران

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بر ضرورت انجام تحقیقات بیشتر در زمینه طب ایرانی و هم‌افزایی بین طب ایرانی و طب نوین در جهت ارائه خدمات بهتر به بیماران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فرهنگستان علوم پزشکی با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و همکاری دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن علمی طب سنتی ایران، پنل تخصصی مدیریت بیماری‌های مغز و اعصاب در طب ایرانی مبتنی بر شواهد بالینی را به صورت حضوری و مجازی برگزار کرد. در این پنل، محورهای مختلفی از جمله سردرد، ام‌اس، بیش فعالی و کم‌توجهی، اختلالات خواب و بیماری آلزایمر از منظر طب ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر سید مهدی میرغضنفری، معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری  این پنل با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای سطح علمی طب ایرانی، گفت: برگزاری این پنل‌ها فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات بین متخصصین طب ایرانی و طب رایج ایجاد می کند. همچنین سبب می شود تا متخصصین و علاقه‌مندان به طب ایرانی از آخرین یافته‌های علمی در این حوزه آگاهی پیدا کنند.

میرغضنفری خاطرنشان کرد: دفتر طب ایرانی برنامه‌های مختلفی برای ارتقاء طب ایرانی و سطح دانش متخصصین این حوزه  دارد که از جمله آنها می‌توان به برگزاری مناظره های علمی با حضور چهره های شاخص رشته های مد نظر در طب رایج و طب ایرانی، همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های تخصصی و همایش‌های علمی اشاره کرد. 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی همچنین بر ضرورت انجام تحقیقات بیشتر در زمینه طب ایرانی و هم‌افزایی بین طب ایرانی و طب نوین در جهت ارائه خدمات بهتر به بیماران تاکید کرد.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران، شاهد ارتقای روزافزون سطح علمی طب ایرانی در کشور باشیم.

انتهای پیام

نظر شما