شناسهٔ خبر: 23911591 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ضرورت حرکت به سمت ادغام طب ایرانی و طب رایج

مشاور بین‌الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت بر لزوم حرکت به سمت ادغام طب ایرانی و طب رایج در کنار یکدیگر برای اثربخشی بیشتر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر امیر هومن کاظمی روز شنبه، 14 بهمن ماه در نشست تخصصی ارتقای آگاهی‌بخشی در حوزه سرطان که به مناسبت روز جهانی پیشگیری از سرطان در محل یونسکو برگزار شد، اظهار کرد: طب ایرانی، چینی، هندی و طب سوزنی همه طب‌های مکمل هستند و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد:  در حال حاضر طب تلفیقی در دنیا مورد توجه قرار گرفته‌اند تا با در کنار هم قرار گرفتن درمان‌های رایج و طب مکمل اثر بخشی بیشتری در درمان بیماری‌ها ایجاد شود.

مشاور بین‌الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ادغام طب ایرانی و طب رایج مورد توجه دولت و مجلس قرار گرفته است، افزود: هم اکنون ایالات متحده امریکا و کشورهای دیگر بودجه‌های عظیمی را در حوزه استفاده از طب‌های مکمل به خصوص در مورد سرطان هزینه می‌کنند و انجمن‌های تلفیقی طب رایج و مکمل را ایجاد کرده‌اند.

وی با تاکید برلزوم توجه به آموزش‌های درست در خصوص استفاده از طب مکمل و سنتی و راهنمایی مردم به متخصصین امر، اظهار کرد: در بسیاری اوقات داروهای سنتی با درمان‌های رایج تداخل دارند و به همین جهت باید افراد را به مراجعه به مراکزی که خدمات تخصصی طب سنتی را ارائه می‌کنند، راهنمایی کرد.

انتهای پیام

نظر شما