شناسهٔ خبر: 67678282 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛

پنل تخصصی مدیریت بیماری‌های مغز و اعصاب در طب ایرانی مبتنی بر شواهد بالینی برگزار شد

با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ فرهنگستان علوم پزشکی با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و همکاری دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن علمی طب سنتی ایران، پنل تخصصی مدیریت بیماری‌های مغز و اعصاب در طب ایرانی مبتنی بر شواهد بالینی را به صورت حضوری و مجازی برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، فرهنگستان علوم پزشکی با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و همکاری دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن علمی طب سنتی ایران، پنل تخصصی مدیریت بیماری‌های مغز و اعصاب در طب ایرانی مبتنی بر شواهد بالینی را به صورت حضوری و مجازی برگزار کرد.

به نقل از وبدا، در این پنل، محورهای مختلفی از جمله سردرد، ام‌اس، بیش فعالی و کم‌توجهی، اختلالات خواب و بیماری آلزایمر از منظر طب ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید مهدی میرغضنفری، معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری  این پنل با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای سطح علمی طب ایرانی، گفت: برگزاری این پنل‌ها فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات بین متخصصین طب ایرانی و طب رایج ایجاد می کند. همچنین سبب می شود تا متخصصین و علاقه‌مندان به طب ایرانی از آخرین یافته‌های علمی در این حوزه آگاهی پیدا کنند.

میرغضنفری خاطرنشان کرد: دفتر طب ایرانی برنامه‌های مختلفی برای ارتقاء طب ایرانی و سطح دانش متخصصین این حوزه  دارد که از جمله آنها می‌توان به برگزاری مناظره های علمی با حضور چهره های شاخص رشته های مد نظر در طب رایج و طب ایرانی، همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های تخصصی و همایش‌های علمی اشاره کرد. 

وی همچنین بر ضرورت انجام تحقیقات بیشتر در زمینه طب ایرانی و هم‌افزایی بین طب ایرانی و طب نوین در جهت ارائه خدمات بهتر به بیماران تاکید کرد.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران، شاهد ارتقای روزافزون سطح علمی طب ایرانی در کشور باشیم.

گفتنی است حاضرین در این پنل، ضمن استقبال از مباحث ارائه شده، پرسش‌های متعددی را مطرح کردند که توسط اساتید حاضر به طور کامل پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

نظر شما