شناسهٔ خبر: 67678285 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

آلمان اعجوبه‌ای مانند یامال را کم دارد!

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی:آندریاس مولر، ستاره سابق آلمان، می‌گوید آن‌ها بازیکنی مانند لامین یامال را ندارند ولی باید از جوانان بااستعداد استفاده کنند.به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال آلمان به عنوان میزبان یورو 2024 تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت و بعد از شکست 2-1 مقابل اسپانیا در وقت‌های اضافی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

آندریاس مولر، هافبک سابق تیم ملی آلمان که در سال 1996 با این تیم قهرمان اروپا شد، در ستون خود برای مجله کیکر، عملکرد شاگردان یولیان ناگلزمان را در تورنمنت فعلی بررسی‌ کرد.مولر نوشت: "از نظر ورزشی، تورنمنت بسیار خوبی بود که مسابقات هیجان‌انگیز و گاه دراماتیک زیادی داشت. البته آلمان امید زیادی داشت. شکست در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اسپانیا، مقابل یکی از تیم‌های بزرگ اروپا دردناک بود. اما در کل فراموش نکنیم: تیم ملی آلمان پس از نمایش تلخ جام جهانی 2022 قطر با حذف در مرحله گروهی از وادی اشک و غم بیرون آمد.

آن‌ها توانستند در مسابقات جام ملت‌های اروپا در زمین خود در دور گروهی صعود کنند. رودی فولر که بلافاصله پس از قطر مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آلمان شد و یولیان ناگلزمان که در سپتامبر 2023 به عنوان مربی ملی انتخاب شد، چهره جدیدی به تیم ملی داده و موقعیت جدیدی ایجاد کرده‌اند.

کلید این مسابقات بازگشت تونی کروس در آستانه خداحافظی با حرفه فوق‌العاده‌اش بود. او نقش مهمی در عملکرد تیم ملی کشورمان در این مسابقات داشت. متأسفانه رویای کسب عنوان قهرمانی اروپا برای او محقق نشد. کروس دوران حرفه‌ای خود را به پایان رساند و توماس مولر دیگر برای تیم ملی بازی نخواهد کرد.

بلافاصله دوره جدیدی پس از این مسابقات اروپا آغاز شده است. البته به نظر من تحول بزرگی در تیم ملی رخ نخواهد داد. اگرچه آلمان به طور میانگین مسن‌ترین تیم را در بین 24 کشور حاضر در این مسابقات داشت.

بازیکنان جوانی مانند کای هاورتز، جمال موسیالا و فلوریان ویرتز در دو سال آینده به بلوغ و کسب تجربه بیشتر ادامه خواهند داد. اما مسلماً نیاز به استعداد بیشتری از سوی جوانان وجود دارد. ناگلزمان نگاهی دقیق‌تر به این موضوع خواهد داشت.ما اعجوبه‌ای مثل لامین یامال نداریم. او با گل رویایی در پیروزی 2-1 اسپانیایی‌ها مقابل فرانسه در نیمه نهایی به عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ جام ملت‌های اروپا شناخته شد. یامال در آن روز 16 ساله بود و 24 ساعت قبل از فینال در برلین، تولد 17 سالگی خود را جشن گرفت."

برچسب‌ها:

نظر شما