شناسهٔ خبر: 67677400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس مرکز بهداشت قم:

۵۰ کارشناس بر رعایت ضوابط بهداشتی در هیات های مذهبی قم نظارت دارند

قم- ایرنا- مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم گفت: ۵۰ کارشناس و بازرس بهداشت محیط بر رعایت ضوابط بهداشتی در هیات های مذهبی قم در طول ماه محرم نظارت دارند.

صاحب‌خبر -

نرگس جعفری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: کارشناسان بهداشت محیط در قالب تیم‌های ۲ نفره و یا مشترک با ادارات مرتبط در استان قم بر عملکرد هیات های مذهبی، ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌ها و مکان‌های تجمعی برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، محلهای تهیه و پخت‌وپز موادغذایی، مراکز تهیه وتوزیع موادغذایی، موادغذایی و آشامیدنی قابل عرضه، سامانه‌های آب‌رسانی و آب قابل عرضه نظارت بهداشتی دارند.

وی اضافه کرد: خدمت در این ایام در حوزه‌های هماهنگی بین بخشی با ارگان‌های مرتبط، مانند شهرداری، اتاق اصناف، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره امور مساجد، نظارت بر بهداشت غذا، نظارت بر بهداشت آب و نیروهای داوطلب خدمت‌رسانی به عزاداران و دفع پسماند فاضلاب موکب به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به موکبها و ایستگاههای صلواتی بعد از ثبت نام آنها در سامانه شهرداری و بر اساس بازید مشترک شهرداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت مجوز و تاییدیه بهداشتی داده می شود.

جعفری خاطرنشان کرد: علاوه بر تشدید نظارت‌های بهداشتی، توصیه می‌شود متولیان مراسم‌های عزاداری که در این ماه، نذورات و اطعام دهی دارند نیز اصولی را به‌منظور سلامت عزاداران رعایت کنند تا مشکلی برای این عزیزان ایجاد نشود.

وی به متولیان هیات ها و ایستگاه‌های صلواتی توصیه کرد: پخت‌وپز در مکان‌هایی با شرایط بهداشتی مناسب صورت گیرد، از ظروف یک‌بارمصرف مناسب و نمک بسته‌بندی یددار تصفیه شده استفاده و پسماندها نیز به‌صورت بهداشتی جمع‌آوری شود.

نظر شما