شناسهٔ خبر: 67679763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان تأکید کرد:

تبیین اهمیت اقامه نماز اول وقت در محافل عمومی

ابراهیم شریفی

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با تأکید بر تبیین اهمیت اقامه نماز اول وقت در محافل عمومی گفت: نماز ظهر عاشورا در مساجد، حسینیه‌ها، مصلی‌های نماز جمعه و هیئت‌های مذهبی استان اقامه می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، امروز، ۲۵ تیر در جمع خبرنگاران از اقامه نماز ظهر عاشورا در مساجد، حسینیه‌ها، مصلی‌های نماز جمعه استان و  هیئت‌های مذهبی در خیمه‌ها خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت نماز ظهر عاشورا، افزود: نماز اول وقت یکی از شاخصه‌های اصلی قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایشان است که ما اهمیت اقامه نماز را در زیارت‌نامه امام حسین(ع) می‌خوانیم لذا کسانی که به این امام همام اقتدا می‌کنند باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

چراغی ادامه داد: برگزاری نماز اول وقت در روز عاشورا و دیگر ایام سال از اهمیت بالایی برخوردار است که این مهم باید در محافل عمومی به‌ویژه در عزاداری‌ها، روضه‌ها، مساجد و تکایا نسبت به تبیین آن اقدام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت نماز از نگاه سیدالشهدا(ع) و حدیث «اِنّی احب الصلاة؛ من به نماز عشق می‌ورزم»، نماز ظهر عاشورا در همه شهرستان‌های استان با حضور همه عزاداران حسینی اقامه می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما