شناسهٔ خبر: 67677072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

آماده باش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هرمزگان در تاسوعا و عاشورای حسینی

«کمالی» با اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و تسلیت ایام محرم، گفت: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مرکز و شهرستان‌های استان در روزهای تاسوعا و عاشورا در آماده‌باش هستند و خدمات درمانی تخصصی موردنیاز به بیماران ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،«منوچهر کمالی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به پیش بینی آمادگی کامل امکانات و تجهیزات درمانی در ایام عزاداری محرم اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورا، تمامی واحدهای اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز فرماندهی عملیات اورژانس ۱۱۵ به صورت ویژه، به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی مورد نیاز برای حضور پزشکان متخصص مقیم برای دسترسی مردم به خدمات درمانی انجام شده است، ادامه داد: ذخیره انبار دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها در شرایط مناسبی بوده و در صورت نیاز، ظرفیت افزایش تخت بیمارستانی نیز پیش‌بینی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین از برنامه‌ریزی در خصوص آمادگی ویژه بخش اورژانس بیمارستان‌های استان، برای خدمت رسانی هرچه سریع‌تر به مصدومان و بیماران احتمالی و عزاداران حسینی خبر داد.


وی در خصوص آماده باش ناوگان اورژانس هرمزگان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز گفت: طی این روزها تمامی واحدهای اورژانس ۱۱۵ استان، مراکز فرماندهی عملیات و واحدهای ارتباطات اورژانس ۱۱۵ به صورت ویژه در حالت آماده‌ باش کامل هستند.

به گفته وی، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در استان هرمزگان با استفاده از ۲ فروند بالگرد، ۸۷ آمبولانس اورژانس شهری و جاده ای، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه موتورلانس پوشش داده می شود.

کمالی با اشاره به حضور تیم‌های عملیاتی اورژانس در مسیرهای حرکت دسته‌های عزاداری و محل تجمع عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا افزود: عزاداران در صورت بروز هرگونه حادثه نیازمند عوامل اورژانس، می‌توانند به محل استقرار آمبولانس‌ها مراجعه و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی از مردم خواست تا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی باتوجه به وجود ترافیک سنگین در برخی از مسیرهای درون و برون شهری ضمن بازگشایی مسیر آمبولانس و عدم تردد در لاین امداد سمت راست جاده‌ها، با توجه به افزایش قابل توجه تعداد تماس‌های انجام شده با اورژانس، تنها در موارد حاد و نیاز واقعی به اورژانس ۱۱۵ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نظر شما