شناسهٔ خبر: 67666595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراکز درمانی فارس در تاسوعا و عاشورا در آماده باش کامل هستند

شیراز-ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان فارس برای ارایه خدمات مناسب به مردم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهرداد شریفی یکشنبه در نشست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیان کرد: تمام بیمارستان‌های شیراز و شهرستان های استان در روزهای تاسوعا و عاشورا در آماده ‌اش کامل هستند و خدمات درمانی تخصصی مورد نیاز به بیماران ارائه می‌شود.

وی افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورا، تمام واحدهای اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز فرماندهی عملیات اورژانس ۱۱۵ به صورت ویژه، آماده‌باش هستند.

شریفی با تصریح اینکه برنامه‌ریزی مورد نیاز برای حضور پزشکان متخصص مقیم برای دسترسی مردم به خدمات درمانی انجام شده است، گفت: ذخیره انبار دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها در شرایط مناسبی است و در صورت نیاز، ظرفیت افزایش تخت بیمارستانی نیز پیش‌بینی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص آماده‌باش ناوگان اورژانس استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: طی این روزها تمام واحدهای اورژانس ۱۱۵ استان، مراکز فرماندهی عملیات و واحدهای ارتباطات اورژانس ۱۱۵ به صورت ویژه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

به گفته شریفی مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در استان فارس با استفاده از سه فروند بالگرد، ۱۸۵ آمبولانس اورژانس شهری و جاده‌ای، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۱ موتورلانس و بیش از هزار و ۴۰۰ نفر کارشناس مرد و زن فوریت‌های پزشکی پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به حضور تیم‌های عملیاتی اورژانس در مسیرهای حرکت دسته‌های عزاداری و محل تجمع عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا افزود: عزاداران در صورت بروز هرگونه حادثه نیازمند عوامل اورژانس، می‌توانند به محل استقرار آمبولانس‌ها مراجعه کنند و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با توجه به وجود ترافیک سنگین در برخی از مسیرهای درون و برون شهری ضمن بازگشایی مسیر آمبولانس و عدم تردد در لاین امداد سمت راست جاده‌ها، با توجه به افزایش قابل توجه تعداد تماس‌های انجام شده با اورژانس، تنها در موارد حاد و نیاز واقعی با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

نظر شما