شناسهٔ خبر: 67673170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت تیم عملیاتی اورژانس در مسیرهای عزاداری دزفول مستقر می‌شوند

دزفول- ایرنا- ️رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در دزفول با استفاده از یک فروند بالگرد، چهار دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس، یک اتوبوس آمبولانس و هفت تیم عملیاتی پوشش داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اورژانس دزفول، رضا معمارزاده یکشنبه شب با اشاره به آماده باش ناوگان اورژانس دزفول در تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: تمام واحدهای اورژانس پیش‌ بیمارستانی دزفول، اتاق‌های فرمان و مراکز فرماندهی عملیات در تاسوعا و عاشورای حسینی به شکل ویژه آماده‌ باش هستند.

وی با بیان اینکه تیم‌های متعدد عملیاتی اورژانس در مسیرهای حرکت دسته‌های عزاداری مستقر هستند، افزود: عزاداران در صورت بروز هرگونه حادثه اورژانسی می‌توانند به محل استقرار آمبولانس‌ها مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

معمارزاده با تشریح محل دقیق استقرار آمبولانس‌ها در طول مسیرهای حرکت عزاداری دزفول گفت: روز تاسوعا سه دستگاه آمبولانس در چهار راه شریعتی، میدان امام خمینی(ره) و چهار راه آیت الله قاضی مستقر می‌شوند و در صبح عاشورا نیز این سه دستگاه آمبولانس در چهارراه شریعتی، میدان امام خمینی(ره) و میدان رودبند قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: همچنین عصر عاشورا چهار تیم عملیاتی در چهار راه شریعتی، میدان امام خمینی(ره)، میدان آزادی (میدان مثلث) و میدان حاج مرادی مستقر می‌شوند و اتوبوس آمبولانس این مرکز نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا تا پایان مراسم به منظور ارایه خدمات اورژانسی در چهارراه شریعتی استقرار خواهد یافت.

رییس اورژانس ۱۱۵ دزفول با اشاره به استفاده از موتورلانس در مکان‌های شلوغ، گفت: ۲ تیم ارزیاب نیز با حضور تمام وقت در اتاق مدیریت بحران این مرکز کلیه نقاط زیر پوشش شهرستان دزفول را از وجود هر گونه موارد اورژانسی پایش می‌ کند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری شهروندان برای تردد آمبولانس‌های اورژانس گفت: از شهروندان محترم می‌خواهیم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با توجه به وجود ترافیک سنگین در برخی از مسیرهای شهری ضمن همکاری در بازگشایی مسیر آمبولانس، تنها در موارد اورژانسی با ۱۱۵ دزفول تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی در دزفول با حضور دهها هزار نفر یکی از باشکوه ترین عزاداری‌های حسینی در کشور است.

دزفول دارای بیش از ۳۰۰ هیات عزاداری است که همه ساله در مسیرهای سنتی عزاداری در سه نوبت عصر تاسوعا و همچنین صبح و عصر عاشورا به عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند.

مراسم عزاداری محرم امسال با اوج گرمای تابستان همزمان شده است که برای جلوگیری از وقوع گرمازدگی عزاداران در محل‌ هیات‌ها و همچنین مسیرهای عزاداری مه پاش درنظر گرفته شده و آغاز مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در دزفول از ساعت ۱۷ عصر تعیین شده است.

نظر شما