شناسهٔ خبر: 67676476 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارشناس هواشناسی اعلام کرد:

تداوم گرمای هوا در امروز و فردا/ تاکنون هیچ رکورد دمایی جدید در کشور ثبت نشده است

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: کارشناس هواشناسی از تداوم گرمای هوا در سراسر کشور خبر داد و گفت: در برخی از مناطق در ساعات عصرگاهی بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا امیر سرکرده کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: هر چند که برای نواحی جنوبی امروز ۲۵ تیرماه در برخی از شهرها دمای هوا ۵۰ درجه سانتیگراد است. اما از ابتدای تابستان تاکنون هیچ رکوردی زده نشده است. شاید احساس گرمایی که در حال حاضر وجود دارد به دلیل تداوم روزهای گرمی است که در طی هفته‌های گذشته سپری کرده ایم. 

وی ادامه داد: اهواز در چند روز دمای ۵۰ درجه را داشته است. هر چند امروز دمای هوا ۴۸ درجه است و دمای هوا دو درجه کمتر خواهد شد. اما این کاهش دما آنچنان به چشم نمی‌آید چراکه همچنان هوای گرم در این مناطق وجود دارد. 

این کارشناس هواشناسی گفت: در نوار شمالی نیز همانطور که در نقشه‌ها وجود دارد هیچ ابر آنچنانی نداریم و تابش مستقیم آفتاب وجود دارد. اما امروز در ساعات عصرگاهی شاهد بارش پراکنده در ارتفاعات البرز و ارتفاعات سمنان، مازندران هستیم. از سوی دیگر در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بارش‌های رگباری و پراکنده اتفاق خواهد افتاد. 

سرکرده تصریح کرد: در ارتفاعات کرمان شمال و نواحی شرقی استان هرمزگان نیز شاهد بارش پراکنده باران هستیم. ضمن اینکه پیش بینی می‌شود برای فردا همچنان همین شرایط بارش را برای نواحی شمالی و جنوبی داشته باشیم همچنین وزش باد شدید که باعث گرد و خاک نیز می‌شود برای فردا پیش بینی می‌شود. در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، کرمان، یزد و دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی جنوب غرب کشور وزش باد شدید را خواهیم داشت علاوه بر اینکه وزش گرد و خاک از روی عراق به این نواحی نیز پیش بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: وزش باد بر روی آب‌های جنوبی می‌تواند باعث مواجه شدن دریای عمان و خلیج فارس شود.

انتهای پیام/

نظر شما