شناسهٔ خبر: 67676314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۵۰ نفر از مردم خراسان شمالی در بازسازی عتبات عالیات مشارکت کردند

بجنورد-ایرنا- رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: ۷۵۰ نفر از هم استانd ها در بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر ائمه(ع) در عراق مشارکت کرده اند.

صاحب‌خبر -

رمضانعلی ایزانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد از شهروندان در تخصص های مختلف از جمله بنایی، معماری، کاشی کاری، گچ کاری، نیروی کارگری و سایر در طرح های بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه(ع) مشارکت کردند.

وی تصریح کرد: کمک های مردمی برای ساخت و توسعه حرم‌های مطهر ائمه(ع) در سه ماه امسال و ایام محرم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

اهدای سه هزار کاشی

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مردم مومن و نیکوکار این استان در سه ماه سال جاری سه هزار کاشی در طرح پویش کاشی حرم امام حسین (ع) برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند.

ایزانلو گفت:‌ نام اهدا کنندگان در پشت کاشی حک خواهد شد و از این کاشی ها در طرح توسعه حرم امام حسین(ع) استفاده خواهد شد.

وی افزود: قیمت هر عدد کاشی ۲ میلیون ریال است و مردم مومن و خیر می توانند به نام خود و یا عزیزانشان که فوت شده اند را ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، اسناد و شواهد متقن به‌دست آمده از اعتاب مقدسه نشان می‌دهد که خیران و استادکاران ایرانی در قرون گذشته، نام خود را بر پشت خشت‌ها، درها، ضرایح و دیگر اجزای معماری حرم‌ها به یادگار ثبت می‌کردند.

حک نام خیر و دست‌اندرکاران ساخت بنا در حرم‌های مطهر به امید بهره‌مندی از شفاعت ائمه اطهار (ع)، سنتی رایج بین استادکاران ایرانی بوده که افتخار ساخت و ساز در اماکن مقدسه را داشتند.

در این خصوص ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات به تأسی از این سنت دیرین، با راه‌اندازی پویش «کاشی حرم»، این فرصت معنوی ارزشمند را فراهم کرده است تا تمامی عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع)، با نذر ۲ میلیون ریال برای طرح توسعه حرم امام حسین(ع) و حک نام خود یا عزیزان درگذشته‌شان، نام آنان را در حرم مطهر جاودانه کنند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۴۴ درصد در روستاها سکونت دارند.

نظر شما