شناسهٔ خبر: 67679156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همدان در سوگ سقای کربلا

همدان- ایرنا- مردم ولایت‌ مدار همدان همزمان با نهمین روز از محرم الحرام و تاسوعای حسینی با  به راه انداختن مجالس و دسته‌های عزاداری، به یاد حضرت علی اکبر و حضرت ابوالفضل (ع) سقای کربلا به سوگواری پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مردم شهر و استان همدان در سوگ سقای تشنه لب کربلا با حضور در هیات های مختلف عزاداری حسینی و سینه و زنجیر زنی برای مظلومیت شهدای دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

خیابان های مرکزی شهر همدان نیز از صبح امروز مملو از جمعیتی بود که در قالب هیات های سینه و زنجیر زنی از جمله در قالب هیات ثارالله کولانج، سید الشهدا و هیات رزمندگان به عزاداری و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداختند.

در روز تاسوعای حسینی خیل عزاداران حسینی در قالب هیات های سینه زنی و زنجیر زنی مسیر میدان فلسطین به سمت امامزاده عبدالله (ع) همچنین میدان بعثت، آرامگاه بوعلی، خواجه رشید، خیابان شریعتی، میدان مرکزی شهر همدان و پیاده راه بوعلی را طی کردند.

عزاداران همچنین شب گذشته نیز در مساجد و تکایا در هیات های عزاداری در سوگ قمر بنی هاشم نوحه " ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، علمدار نیامد، سقای حسین سید و سالار نیامد، علمدار نیامد" را سر دادند.

همچنین در آیین عزاداری برای باب الحوائج حضرت ابوالفضل العباس (ع)، گروهی از عزاداران اقدام به نی نوازی و دمام نوازی گروهی کرده در عین حال افرادی هم با پوشیدن لباس سقایی، آب و شربت بین عزاداران توزیع کردند.

به گزارش ایرنا، نظیر این مراسم، آیین های عزاداری در دیگر شهرهای استان همدان نیز در حال برگزاری است.

نظر شما