شناسهٔ خبر: 67676252 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ گزارشی از وجود پشه آئدس در پروازها دریافت نکردیم/امکان حمل تخم پشه همراه مسافر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده پشه آئودس در هواپیما در مسیرهای مختلف دریافت نشده است، گفت: امکان وجود این پشه در هواپیما از طریق حمل تخم آن به همراه بار مسافر وجود دارد اما تاکید می‌شود که این پشه در هواپیما دیده نشده‌ و هیچ نقطه از هواپیما امکان جمع شدن آب راکد را که یکی از راه‌های تکثیر این گونه از پشه‌ها است،‌ ندارد.

صاحب‌خبر -

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره احتمال وجود پشه آئدس در هواپیما به ویژه در مسیر مناطق جنوبی اظهار داشت: چند روز گذشته جلسه کمیته پزشکی انجمن شرکت‌های هواپیمایی با حضور نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت بهداشت و شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد و آخرین رهیافت‌ها درباره تب دنگی و راهکارهای مقابله و پیشگیری با آن در اکو سیستم هوایی مورد بررسی قرار گرفت و نماینده وزارت بهداشت تاکید داشت که همه نقاط کشور تحت کنترل است و جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد:‌ طبق گزارش‌هایی که ارایه شد جای نگرانی نیست تا کنون هم هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده پشه آئودس در هواپیما در مسیرهای مختلف دریافت نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه اپیدمی در تب دنگی و درگیری با بیماری از طریق نیش این پشه در کشورمان وجود ندارد اما به هر حال باید مراقبت‌های بهداشتی انجام و رعایت شود، گفت: امکان وجود این پشه در هواپیما از طریق حمل تخم آن به همراه بار مسافر وجود دارد اما تاکید می‌شود که این پشه در هواپیما دیده نشده‌ است و هیچ نقطه از هواپیما امکان جمع شدن آب راکد را که یکی از راه‌های تکثیر این گونه از پشه ها است،‌ ندارد.

اسعدی سامانی تاکید کرد: امکان دارد تخم این پشه در وسایل همراه مسافری باشد که در مناطق آلوده حضور داشته و از طریق در محیط مناسب قرار بگیرد و تکثیر شود.

وی ادامه داد: تاکیدی که وجود دارد بر محیط فرودگاهی است، یکی از محل‌های مناسب تولید و تکثیر این پشه محیط‌ها با رنگ سیاه است و این پشه هر جا که سیاه باشد در آن محل تخم‌گذاری می‌کند. از این رو، توصیه‌هایی شده که فرودگاه برای مقابله با تکثیر این پشه اقداماتی انجام دهند. البته طبق گزارش‌های داده شده 80 درصد افرادی که توسط این پشه گزیده شدند بدون علایم بودند و 20 درصد علایم داشتند که از این 20 درصد هم تنها 5 درصد با علایم حاد دیده شدند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره اقدامات برای زمان مواجه با مسافر مشکوک به تب دنگی با توجه به اینکه قابل سرایت به فرد دیگر نیست، گفت: در این باره هم دستورالعمل‌هایی دیده شده و قرار است که پزشکان صنعت هوایی به کروی پروازی آموزش‌های لازم در این باره را ارایه دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما