شناسهٔ خبر: 67678794 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شفافیت در نظام مالیاتی باید در کشور ما جدی گرفته شود

تسنیم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت:شفافیت در نظام مالیاتی باید در کشور ما جدی گرفته شود و دنبال شود تا بتوانیم با استفاده از این ابزارهای فرار مالیاتی را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علی شیرین زاد نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات مصوبه جدید دولت در خصوص دادن اختیار به مودیان مالیاتی مشمول تبصره ماده 100 برای تعیین نحوه هزینه کرد مالیات پرداختی آن‌ها گفت: مصوبه جدید دولت در خصوص اینکه مودیان بتوانند خودشان تعیین کنند مالیات پرداختی‌شان در چه حوزه‌ای هزینه شود مصوبه‌ای جدید و کارشناسی شده است، اما قطعاً مشکلات زیادی در مسیر اجرای آن وجود خواهد داشت که باید برطرف شود.

وی در ادامه بیان کرد: موعدیان مالیاتی در این مصوبه می‌توانند تعیین کنند که مالیاتشان در چه حوزه‌ای هزینه شود اما این مصوبه نباید به همین جا ختم شود زیرا موعدیان باید نتیجه عینی این هزینه کرد را ببینند تا اعتماد کامل به آن را پیدا کنند.

شیرین زاد خاطرنشان کرد: انسان به طور کلی این گونه است که باید نتیجه کاری که انجام می‌دهد را حس و لمس کند به همین دلیل یکی از راه‌های ترغیب مودیان به پرداخت مالیات این است که آن‌ها نتیجه پرداخت مالیات خود را به طور عینی ببینند اینکه آن‌ها انتخاب کنند که مالیات پرداختی آن‌ها در چه حوزه‌ای هزینه شود یک اقدام مناسب است اما در مرحله بعد این مودیان مالیاتی باید شاهد هزینه کرد این مالیات هم باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور ما این است که مردم هیچ درکی از اینکه این مالیات‌ها چطور هزینه می‌شود ندارند به همین دلیل اینکه برای آن‌ها مشخص شود که این مالیات در کجا و صرف چه اموری می‌شود می‌تواند باعث شود که این ذهنیت منفی از بین برود و آن‌ها ترغیب شوند که مالیات خود را پرداخت کنند.

شیرین زاد در ادامه گفت: شفافیت در نظام مالیاتی باید در کشور ما جدی گرفته شود و دنبال شود تا بتوانیم با استفاده از این ابزارهای فرار مالیاتی را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

نظر شما