شناسهٔ خبر: 67681101 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

درآمد ۲میلیون یورویی ونیز در کمتر از ۳ماه بابت دریافت ورودیه

شهر ونیز در ایتالیا در سال جاری میلادی طرحی را به طور آزمایشی به اجرا درآورد که بر اساس آن هر توریست برای بازدید از این شهر آبی باید ۵ یورو پرداخت می‌کرد. بدین ترتیب شهرداری ونیز از ۲۵ آوریل تا کنون یعنی در کمتر از سه ماه توانست دو میلیون و ۲۰۰ هزار یورو از حدود ۴۵۰ هزار گردشگر دریافت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شهر ونیز در ایتالیا در سال جاری میلادی طرحی را به طور آزمایشی به اجرا درآورد که بر اساس آن هر توریست برای بازدید از این شهر آبی باید ۵ یورو پرداخت می‌کرد. بدین ترتیب شهرداری ونیز از ۲۵ آوریل تا کنون یعنی در کمتر از سه ماه توانست دو میلیون و ۲۰۰ هزار یورو از حدود ۴۵۰ هزار گردشگر دریافت کند. 

مرحله آزمایشی این طرح روز یک‌شنبه ۱۴ ژوئیه به پایان رسید و شهرداری ونیز این اطلاعات را روز دوشنبه منتشر کرد.

بر اساس این طرح که از روز ۲۵ آوریل اجرا شد، هر گردشگری که در منطقه "ونتین" زندگی نمی‌کند و تنها برای یک روز در روزهای مشخصی که تعدادشان ۲۹ روز است، به ونیز می‌رود باید پنج یورو بپردازد. گردشگرانی که یک شب یا بیشتر در ونیز بمانند از پرداخت این مبلغ معاف هستند. همچنین کسانی که نیاز به مراقبت دارند و نیز اعضای خانواده و بستگان ساکنان ونیز از پرداخت این ورودی معاف هستند.  

از سال آینده قرار است به طور مرتب مبلغ این ورودیه و همچنین تعداد روزهایی که در آنها پرداخت این ورودی اجباری است، افزایش یابد. همچنین قرار است ورود به مناطق تاریخی ونیز محدود شود. مبلغ ورودی نیز بناست از پنج به ۱۰ یورو افزایش یابد.

درباره جزییات بیشتر این طرح قرار است پس از بررسی نتایج مرحله آزمایشی آن تصمیم‌گیری شود. شهردار ونیز درباره هدف از اجرای این طرح گفت: «هدف از هزینه ورودی این است که شهر را برای ساکنان، کارگران، دانشجویان و گردشگران قابل زندگی کنیم.»

به گفته شهردار اکثر مردم این درک را دارند که دریافت ورودیه برای افزایش میزان حفاظت و نگهداری از این شهر است. او ادامه داد: «این یک مقررات قابل تصحیح است که می‌تواند بهتر شود.» شهردار گفته در حال تحلیل نتایج مرحله آزمایشی این طرح هستند اما تا کنون هیچ  نکته منفی جدی وجود نداشته است.

شهر آبی ونیز کمتر از ۵۰ هزار نفر ساکن دارد اما همه ساله حدود ۱۵ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. این شهر یکی از پربازدیدترین مقاصد سفر در دنیاست. بسیاری از این گردشگران با کشتی‌های مخصوص در قالب تورهای دریایی، تنها برای چند ساعت به این شهر می‌آیند و اغلب بسیار کم خرج می‌کنند چرا که در این کشتی‌ها همه چیز وجود دارد اما زباله‌های بسیاری بر جای می‌گذارند و از زیرساخت‌ها هم استفاده می‌کنند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما