شناسهٔ خبر: 67675757 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مربی اسبق تیم ملی:

انتخاب مربی کره‌ای به نفع والیبال زنان است/ ۲ پیشنهاد باشگاهی دارم

تهران- ایرنا- مربی اسبق تیم ملی والیبال زنان گفت: قطعا حضور مربی کره‌ای در تیم ملی والیبال زنان ایران اتفاق خیلی خوبی است. والیبال کره جنوبی در آسیا مطرح است و تیم‌های بسیار خوبی دارد.

صاحب‌خبر -

مریم هاشمی صبح دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتخاب «لی دو هی» کره‌ای به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران اظهار داشت: تا آنجا که می‌دانم او کمک مربی تیم ملی والیبال کره جنوبی و سرمربی تیم والیبال هیوندای بوده است. در مجموع حضور یک سرمربی خارجی اتفاق بسیار خوبی برای والیبال زنان ایران است. به شرط اینکه سطح آگاهی این سرمربی کم نباشد. مربی مطرح می‌تواند والیبال زنان ایران را به والیبال روز دنیا نزدیک کند.

وی افزود: در ایران مربی داریم و اگر قرار باشد در همان حد و دانش مربیان ایرانی باشد، نمی‌تواند کمکی به والیبال زنان کند. والیبال کره جنوبی در سطح آسیا مطرح و تیم خوبی است. این سرمربی اطلاعات خوبی دارد تا به بازیکنان انتقال دهد. حضور یک تعداد مربی در کنار او، می‌تواند به آنها هم کمک کند. مانند زمان ولاسکو که یک سری از مربیان مرد در کنار او قرار گرفتند و بار علمی آنها متفاوت‌تر شد. امیدوارم این اتفاق برای مربیان زن هم رخ بدهد.

مربی اسبق تیم ملی والیبال زنان عنوان کرد: قطعا حضور مربی کره‌ای در ایران اتفاق خیلی خوبی است. والیبال کره جنوبی در آسیا مطرح است. تیم‌های بسیار خوبی دارد و یک بازیکن کره‌ای آن سال‌ها در مسابقات جهانی بازی می‌کرد. خوشحالم که سرمربی از کره جنوبی است.

وی درباره عملکرد تیم جوانان در آسیا اضافه کرد: اگر بخواهیم کمیت را بسنجیم، جایگاه تیم جوانان ما تغییری نکرده و افت هم داشته است. اگر بخواهیم از نظر کیفیت بازی‌ها ارزیابی کنیم تیم زیر ۲۰ سال ما جنگنده بازی کرد و بد نبود اما عملکرد آنها راضی کننده نیست. چون قبل از اعزام نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال در گفت‌وگویی اعلام کرد که توقع داریم تا یک رده جایگاه جوانان تغییر کند اما این اتفاق نیفتاد. براساس صحبت‌های فریبا محمدیان اتفاق خوبی برای جوانان نیفتاده است!

انتخاب مربی کره‌ای به نفع والیبال زنان است/ ۲ پیشنهاد باشگاهی دارم

هاشمی یادآور شد: تیم زیر ۱۶ سال ما هم به مسابقات «کاوا» رفتند و اگر این مسابقات برای کسب تجربه باشد، خوب است اما اصلا سطح کاوا را خوب نمی‌بینم و بسیار سطح پایینی دارد. قهرمانی در کاوا نویدبخش آینده خوبی نیست. زیرا تیم‌های بسیار سطح پایینی در آن شرکت کردند. باید بچه‌ها در مسابقاتی شرکت کنند که تیم‌های مطرحی چون چین، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و ویتنام در آن حضور دارند. اگر بتوانیم با این تیم‌ها بازی‌های دوستانه بگذاریم به ما کمک می‌کند نه اینکه با تاجیکستان و ازبکستان بازی کنیم. اگر با تیم‌های لیگ برتری بازی کنیم بهتر از این است تا به کاوا برویم. اما این مسابقات کمکی به دختران ما نمی‌کند.

وی درباره لیگ برتر والیبال زنان نیز اظهار داشت: فدراسیون فوتبال باشگاه‌ها را مجاب می‌کند تا در فوتبال زنان هم تیم‌داری کنند. این موضوع بسیار خوب است اگر بتوانیم در فدراسیون والیبال چنین کاری انجام دهیم، خیلی موفق می‌شویم. دوست دارم امسال تعداد تیم‌ها بیشتر باشد. امیدوارم ملی‌پوشان مانند سال‌های گذشته در همه تیم‌ها پخش شوند. اگر هر تیم سه یا چهار ملی‌پوش جذب کند، رقابت بهتر می‌شود. فدراسیون هم برای جذب حامیان مالی کمک دهد و از حامیان مالی شخصی حمایت کند تا به بازیکنان و پویایی لیگ کمک کند.

مربی اسبق تیم ملی والیبال زنان در پاسخ به این پرسش که این روزها به چه کاری مشغول است، گفت: آکادمی دارم و به آموزش والیبال مشغولم. همچنین ۲ باشگاه هم به من پیشنهاد داده‌اند و هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام.

نظر شما