شناسهٔ خبر: 67676216 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آرژانتین؛ قهرمان کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴/ اشک و لبخند!

تسنیم

تیم ملی آرژانتین فینال کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ را فتح کرد و قهرمان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فینال پرحادثه و عجیب کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ با ۸۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۴:۵۰ امروز (دوشنبه) در ورزشگاه هارد راک میامی بین تیم‌های ملی آرژانتین و کلمبیا برگزار شد که این دیدار بعد از تساوی بدون گل دو تیم در وقت قانونی به وقت‌های اضافه کشید؛ جایی که لائوتارو مارتینس در دقیقه ۱۱۲ برای آرژانتین گلزنی کرد و قهرمانی را به این تیم هدیه داد.

بازی از همان سوت آغاز، متاثر از جو متشنج ورزشگاه، بسیار پرالتهاب و به شدت خشن آغاز و تا انتها نیز به همین منوال دنبال شد. دو تیم فرصت‌هایی روی دروازه یکدیگر خلق کردند اما هیچ‌کدام راه به جایی نبردند. اسکالونی اما برای این موقعیت یک نقشه ویژه داشت. او که لوتارو مارتینس ستاره اینتری خود را از ابتدا در ترکیب قرار نداده بود و حتی با وجود مصدومیت مسی به ال‌تورو بازی نداد؛ با به میدان آوردن مهاجم نراتزوری در دقیقه ۹۶ تیر خلاص را بر پیکر کلمبیا زد و تیمش توسط این بازیکن به تک گل برتری رسید.

از مهمترین حواشی این مسابقه هجوم هواداران کلمبیایی فاقد بلیت به درون ورزشگاه بود که موجب تاخیر حدود یک ساعت و نیمی بازی شد؛ جایی که مسئولان برگزاری مسابقه اصرار بر خروج این دسته از تماشاگران داشتند تا اجازه آغاز بازی را بدهند اما نه تنها موفق نشدند، بلکه درگیری بین تماشاگران عمدتا کلمبیایی با پلیس آمریکا که هنوز در شوک سوءقصد به دونالد ترامپ به سر می‌برد، حسابی بالا گرفت. آن هم در حالی که بازی جریان داشت.

نکته ویژه دیگر بازی؛ مصدومیت شدید لیونل مسی کاپیتان آلبی‌سلسته در دقیقه ۶۶ بود؛ طوری که مجبور شد زمین بازی را ترک کند و روی نیمکت بی‌امان گریه کند.

در ادامه تصاویری از این بازی می‌بینید.

کوپا آمه‌ریکا , کوپا آمه‌ریکا , کوپا آمه‌ریکا ,

نظر شما