شناسهٔ خبر: 67675515 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بررسی عملکرد بازیکنان پرسپولیسی در جمع آبی‌ها

سرنوشت یاغی‌های استقلال؛ رضاییان انتقام نیکبخت را گرفت!

استقلال دیروز یک خرید جنجالی و خبرساز داشت و رامین رضاییان را به خدمت گرفت.

صاحب‌خبر -

سپهر ستاری: باشگاه استقلال دیروز (یکشنبه) سرانجام از رامین رضاییان رونمایی کرد تا یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌های چند سال اخیر فوتبال ایران رقم بخورد. رضاییان درحالی راهی استقلال شد که از محبوبیت بالایی بین هواداران پرسپولیس برخوردار بود ولی در نهایت تصمیم به حضور در جمع آبی‌پوشان گرفت و تبدیل به بمب نقل‌وانتقالات تابستانی شد. استقلال پس از صبای قم، راه‌آهن، پرسپولیس، اوستنده بلژیک، الشحانیه، الدحیل و السیلیه قطر و سپاهان نهمین تیم دوران حرفه‌ای رضاییان است و او امیدوار است با پیراهن شماره ۱۰ آبی‌ها هم درخشان ظاهر شود. استقلال در ۲ دهه اخیر چند بار تصمیم به جذب بازیکنان پرسپولیسی گرفته که این موضوع نتایج مختلفی را در پی داشته و در چند مورد جنجالی شده است. انتقال رضاییان هم گرچه به صورت مستقیم بین پرسپولیس و استقلال نبوده ولی با توجه به علاقه هواداران پرسپولیس به این ستاره به اندازه انتقال‌های مستقیم مورد توجه قرار گرفته است.

مهدی هاشمی‌نسب

بدون تردید جنجالی‌ترین انتقال تاریخ بین ۲ تیم استقلال و پرسپولیس خرید مهدی هاشمی‌نسب است. بازیکنی که در اوج محبوبیت تصمیم به جدایی از پرسپولیس و حضور در تیم رقیب گرفت و جنجال‌های این انتقال هنوز هم ادامه دارد. هاشمی‌نسب پیش از حضور در استقلال ۴ گل در دربی زده بود و محبوب‌ترین بازیکن پرسپولیس محسوب می‌شد ولی اختلافات او با علی پروین باعث شد راهی استقلال شود و در اولین دربی هم دروازه تیم سابق خود را باز کند. خوشحالی معروف هاشمی‌نسب و غش کردن او هنوز از یاد پرسپولیسی‌ها نرفته و هنوز هم در تقابل‌ها او و هواداران تیم سابقش پر از حاشیه و جنجال است.

هاشمی‌نسب در سال‌های اخیر بارها علیه پرسپولیس حرف زده و حتی فصل گذشته به عنوان مربی استقلال هم بارها به دلایل مختلف به تیم سابق خود کنایه زد. به نظر می‌رسد جنگ هاشمی‌نسب و پرسپولیسی‌ها ماجرایی است که هرگز قرار نیست به آتش‌بس برسد.

سرنوشت یاغی‌های استقلال؛ رضاییان انتقام نیکبخت را گرفت!

علی انصاریان

او هم یکی دیگر از مدافعان محبوب پرسپولیس است که تصمیم به حضور در استقلال گرفت. علی انصاریان در سال ۱۳۸۵ پس از قرار گرفتن در لیست مازاد تصمیم گرفت راهی استقلال شود و آبی‌ها به این شکل می‌خواستند انتقام ماجرای علیرضا نیکبخت واحدی را بگیرند. با این حال انصاریان سرنوشتی متفاوت با هاشمی‌نسب داشت و حتی در اولین دربی خود با لباس استقلال از سوی پرسپولیسی‌ها تشویق شد. مرحوم انصاریان یک فصل خوب را در استقلال سپری کرد ولی در ادامه خیلی زود از این تیم جدا شد و بارها از حضور در جمع آبی‌ها اظهار پشیمانی کرد. او یکی از یاغی‌های فوتبال ایران است که در زمان حیات همیشه مورد احترام هواداران ۲ تیم سرخابی پایتخت قرار داشت و همیشه از او به نیکی یاد می‌شود.

گادوین منشا

در سال‌های اخیر انتقال‌های زیادی بین استقلال و پرسپولیس رخ نداده و آبی‌ها کمتر بازیکنی با سابقه حضور در تیم رقیب داشته‌اند. یکی از آخرین نفرات، گادوین منشا بود که در نقل‌وانتقالات زمستانی لیگ هجدهم پس از حضور در لیست مازاد پرسپولیس تصمیم گرفت راهی استقلال شود. منشا در استقلال شروع بدی نداشت و یک گل زیبا هم مقابل فولاد به ثمر رساند ولی این تنها گل او با لباس آبی بود و خیلی زود در پایان فصل این تیم را ترک کرد. مهم‌ترین فریم از حضور منشا در استقلال، بحث او و سیدمهدی رحمتی بر سر پنالتی دربی برگشت بود که در نهایت فرشید اسماعیلی آن را از دست داد. پس از جدایی منشا، علی خطیر که معاون باشگاه استقلال بود صحبت‌های تندی را علیه این مهاجم انجام داد. منشا هم بعدها به نوعی حضورش در استقلال اشتباه خواند.

سرنوشت یاغی‌های استقلال؛ رضاییان انتقام نیکبخت را گرفت!

محمد نادری

بدون شک او یکی از آرام‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین یاغی‌های تاریخ استقلال و پرسپولیس است. نادری ابتدای لیگ بیستم به شکلی ناگهانی تصمیم به جدایی از پرسپولیس و حضور در استقلال گرفت که این موضوع هواداران هر ۲ تیم را غافل‌گیر کرد. این مدافع چپ‌پا در پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و در استقلال هم شرایط خوبی را سپری کرد و حتی ۲ گل حساس هم در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند. نادری پس از یک فصل حضور در استقلال تصمیم به جدایی از این تیم و حضور در سوپرلیگ ترکیه گرفت ولی در چند سال اخیر همیشه مورد توجه هواداران استقلال بوده و حتی بحث بازگشت او هم مطرح شده است. با توجه به شخصیت نادری، پرسپولیسی‌ها هم برخورد خاصی با او نداشتند ولی صحبت‌هایش در یک برنامه تلویزیونی در یک مقطع باعث ناراحتی آن‌ها شده بود. نادری اکنون عضو تراکتور است و با توجه به قرارداد ۳ ساله‌ای که اخیرا امضا کرده، بعید است فعلا به استقلال برگردد.

آرمان رمضانی

این مهاجم شمالی یکی از انتقال‌های غیرمنتظره بین پرسپولیس و استقلال است. او ابتدای لیگ برتر بیستم از سایپا به پرسپولیس رفت ولی در این تیم ناکام بود و نیم‌فصل در لیست مازاد قرار گرفت. فرهاد مجیدی که آن زمان تازه به استقلال برگشته بود تصمیم به جذب رمضانی گرفت و اعتقاد زیادی هم به او داشت. رمضانی طی ۳ فصل و نیم بازی در استقلال قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را به همراه این تیم تجربه کرده و در نقش یک ذخیره موثر ظاهر شده است. مهاجم فعلی استقلال تاکنون ۹ گل برای این تیم زده ولی با توجه به حساسیت بعضی از این گل‌ها، ارتباط خوبی با هواداران تیمش پیدا کرده است. مهم‌ترین گل رمضانی در استقلال، گلی بود که در دقایق پایانی بازی با شهرخودرو وارد دروازه کرد تا استقلال با برتری در آن بازی تا حد زیادی قهرمانی‌اش را قطعی کند.

سرنوشت یاغی‌های استقلال؛ رضاییان انتقام نیکبخت را گرفت!

۲۵۸ ۲۵۸

نظر شما