شناسهٔ خبر: 67674443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

زنجان و یوم العباسی دیگر

تکرار رسم عاشقی زنجانی‌ها

زنجانی‌ها امسال نیز به رسم همه ساله با حضور در دسته حسینیه اعظم ارادت خود را به سقای کربلا نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سالیان سال است که استان زنجان و این شهر را با نام حسین می‌شناسند چرا که زنجانی‌ها نشان دادند که ارادت ویژه‌ای به یاران ایشان دارند.

این سرزمین هر ساله هشتم محرم میزبان خیل عظیمی از عزاداران سراسر کشور است تا به رسم هر ساله عشق و ارادت خود را به شهدا و سقای کربلا نشان دهند.

در سال جاری نیز بار دیگر فرصت شد تا مردم زنجان و سایر استان‌های دیگر ایران اسلامی گرد هم آمده و در عزای سید و سالار شهیدان اشک بریزند.

دسته حسینیه اعظم زنجان امسال نیز به رسم همه ساله از ساعت ۱۶ روز ۲۴ تیر ماه مصادف با هشتم محرم از مقابل حسینیه اعظم زنجان حرکت و تا امامزاده برپا شد، امسال نیز همانند سال گذشته شاه بیت حسینیه یک روز قبل توسط استاد «ولی الله کلامی» اعلام شد، همچنین دستگاه‌های مختلف امدادی و نظامی نیز در راستای برگزاری هرچه بهترین مراسم حضور یافتند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های برگزاری دسته حسینیه اعظم زنجان در سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته جای خالی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود وی که همه ساله برای سخنرانی در دسته حسینیه اعظم حضور می‌یافت امسال غایب این مراسم بود، این در حالی بود که «جمیله علم‌الهدی» همسر وی به نیابت از ایشان و برای خالی نبودن جایشان در حسینیه اعظم حضور یافتند.

یکی از دیگر جلوه‌های این مراسم در سال‌جاری برافراشته شدن پرچم سرزمین فلسطین در اعتراض به جنایات رژیم کودک کش فلسطین بود.

انتهای پیام/

نظر شما