شناسهٔ خبر: 67673193 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار پلیس به موتورسواران در ایام محرم

مبینا آقاخانی

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، با ارائه توصیه هایی از موتورسواران خواست هنگام تردد با موتور، موارد ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ رابعه جوانبخت در گفت‌وگو با ایسنا درباره عزاداری‌های دهه اول ماه محرم گفت: این روزها که شهروندان در مراسم‌های عزاداری سالار شهیدان حضور پیدا می‌کنند و تا دیر وقت در خیابان‌ها هستند شاهد هستیم که تعداد زیادی از مردم برای رفتن به این هیئت ها و تکیه‌ها، از موتورسیکلت استفاده می‌کنند. همچنین شاهد هستیم که بیشتر راکبان موتورسیکلت‌ها، خانواده‌ها یعنی زن و بچه‌ها هستند.

وی افزود: این موضوع باید مدنظر همگان قرار گیرد که تردد با موتورسیکلت، اصلا ایمن نیست اما می‌توان با رعایت برخی نکات، ایمنی نسبی را ایجاد کرد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: به عنوان مثال رعایت سرعت مطمئنه، تردد در جهت صحیح مسیر، عدم سبقت غیرمجاز و... می‌تواند شرایط را کنترل کنند.

جوانبخت با اشاره به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی گفت: باید به این مسئله مهم دقت کرد که حتی اگر برخورد و تصادفی صورت گیرد، در صورت استفاده از کلاه ایمنی می‌توان جان افراد را حفظ کرد و جراحات سنگینی به افراد وارد نشود بنابراین توصیه می‌کنیم همه سرنشینان از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی افزود: از آنجایی که بیشتر عزاداری‌ها در تاریکی شب است و همه ما لباس مشکی بر تن داریم به موتورسواران هشدار می‌دهم که حتما چراغ های موتورسیکلت خود را روشن بگذارند تا توسط سایر رانندگان دیده شوند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: حفظ جان افراد خانواده در دست مردان و پدرهاست بنابراین امیدواریم در این ایام خاص، احساس مسئولیت بیشتری احساس شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

انتهای پیام

نظر شما