شناسهٔ خبر: 67672064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:

حادثه عاشورا نسخه اصلاح جامعه تا قیامت است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، گفت: حادثه عاشورا نسخه اصلاح جامعه تا قیامت است. اگر می‌خواهیم جامعه ما یک جامعه سالم باشد، باید به این نسخه جامه عمل بپوشانیم، بنابراین از حادثه عاشورا چنین می آموزیم که آحاد مردم نسبت به سرنوشت خود و جامعه مسئولند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی امروز یکشنبه، ۲۴ تیرماه در مراسم هشتمین روز از عزای سرور و سالار شهیدان حضرت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش در حسینیه آیت الله خامنه ای ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران حضور یافت.

وی در این مراسم که در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی برگزار شد، ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را به فرماندهان، مسئولان و کارکنان انتظامی استان تسلیت گفت و اظهار کرد: شما عزیزان مایه‌ی روشنی چشم رهبر فرزانه انقلاب هستید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، تصریح کرد: حادثه خونین کربلا، یک حادثه کم نظیر و حتی بی‌نظیر در تاریخ بشریت است که همیشه پر حرارت و حرکت رو به جلو یک ملت بوده و هست.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) یک فیلسوف و یک فقیه متبحر بودند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: ما با نام امام راحل آشنا بودیم آن روزی که جوانان و طلبه‌ها را در کلاس درس در دور خود جمع می‌کردند، می‌فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر است و این اسلام را محرم و صفر زنده نگه داشته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا بیان کرد: قیام اباعبدالله الحسین (ع) برای برپایی دین و ارزش‌های جامعه بود. حادثه عاشورا یک حادثه پر رمز و راز و عمیق و ژرف است که هرچه درباره او سخن بگوییم هر روز سخن نو گفت.

وی افزود: حادثه عاشورا را باید شناخت و هیچ کسی جز حضرت آقااباعبدالله الحسین (ع) قادر نیست که انسان‌ها را مجتمع کند و هیچ شخصیتی در تاریخ بشریت نتوانسته است این چنین مجتمع را انجام دهد که این جای شکر و سپاسگزاری دارد.

حجت الاسلام ادیانی، اظهار کرد: امروز جای جای نقاط کشور برای آقااباعبدالله الحسین (ع) عزاداری می‌کنند و باید این حادثه را به مردم بشناسانیم و به معرفت این حادثه بیفزاییم. چرا که تاریخ عبرت آیندگان است و ما از این حادثه مقدس و خونین درس امروز خود را استنباط کنیم و بیاموزیم.

وی اضافه کرد: وجود نازنین و نورانی حضرت آقا اباعبدالله الحسین (ع) تمام سرمایه‌هایش اعم از فرزندان و صحابه بزرگ پیغمبر را به میدان آورد و هیچکس و هیچ چیزی نتوانست آن امام همام را از انجام این قیام تاریخی باز دارد.

ادیانی افزود: امام حسین (ع) در این باره می‌فرمایند: وجود نازنین پیغمبر (ص) را در خواب دیدم که آن حضرت نزد من آمدند و فرمودند، اخرج الی العراق؛ قیام کن و به سمت عراق حرکت کن، خدا خواست شما را کشته ببیند. این اراده پروردگار است.

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا خاطر نشان کرد: مزد شهادت امام حسین (ع) حشر با پیغمبر در روز قیامت است. سفینه نجات حسین (ع) هم وسیع و هم با کیفیت است و همه خلائق می‌توانند در این کشتی سوار و رستگار شوند و رنگ و لعاب حسینی به خودشان بدهند.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر مسیر اباعبدالله (ع) مسیر حق نبود، هیچوقت همه دارایی‌هایش را به میدان نمی‌آورد. خدا خواست این زن و فرزند ایشان به اسارت بروند. حتی آن امام همام در خطبه‌هایش گفت من برای هوسرانی، قدرت و شهرت و از روی ستمگری و طغیان قیام نکردم و برای فساد نمی‌روم، بلکه برای اصلاح جامعه و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام می‌کنم.

ادیانی تاکید کرد: حادثه عاشورا نسخه اصلاح جامعه تا قیامت است. اگر می‌خواهیم جامعه ما یک جامعه سالم باشد، باید به این نسخه جامه عمل بپوشانیم، بنابراین از حادثه عاشورا چنین می‌آموزیم که آحاد مردم نسبت به سرنوشت خود و جامعه مسئولند در یک جمله درس امروز حادثه عاشورا بفرموده رهبری معظم انقلاب، حادثه عاشورا در یک نگاه دو چهره دارد، بخش اول عرفان، بخش دوم حماسه و رشادت و دلیری؛ آنچه را که بخش دوم را آفرید این همان بُعد عرفانی بوده است.

نماینده ولی فقیه در فراجا، خاطر نشان کرد: درس عاشورا درس مسئولیت‌شناسی و وظیفه شناسی است ما نبایستی نسبت به پلیدی‌ها و ارزش‌های جامعه بی‌تفاوت باشیم. حادثه عاشورا این بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌ها و پلیدی‌های جامعه را ممنوع کرد.

انتهای پیام

نظر شما