شناسهٔ خبر: 67671644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

محمد اسماعیل اسدی، پژوهشگر بین المللی کشاورزی پایدار، استان گلستان

کشاورزان ما هنرمند هستند

کشاورز به مفهوم واقعی یک هنرمند است. اگر درظاهر و بدون تعمق به زندگی کشاورزان بنگریم خیلی از آنها انسانهای عادی و معمولی به نظر می رسند امادر باطن و واقعیت اینطور نیست که ما در مورد آنها فکر می کنیم. از سوی دیگر وقتی نگاه دقیق تری به نحوه خلق یک اثر هنری توسط یک هنرمند بیندازیم، متوجه می شویم که حرفه کشاورزی هنر بزرگیست و هر ذره و جزیی از کار یک کشاورز زحمتکش کم از خلق آثار هنری ندارد و کشاورز یک هنرمند بزرگیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین هنر هماهنگی است. یک نقاش هماهنگی بین اشکال، بافت‌ها و رنگ‌ها را می‌بیند و آنها را در اثری زیبا می بافد و به تصویر می کشد که چشمان ما را خوشحال می‌کند و روح ما را لمس می کند. یک نوازنده، به طور مشابه، با هارمونی کار می کند. هماهنگی صداهایی که جهان را پر از نواهای زیبا و خوش الحان می کند تا موسیقی ملودیک و هماهنگی ایجاد کند. یک نویسنده یا شاعر نیز با هماهنگی کار می کند. هماهنگی کلمات و زبان برای سیراب کردن و پر کردن قلب و ذهن و اندیشه ما.

یک کشاورز همچنین با هماهنگی عناصرزنده و غیر زنده محیط زیست نظیرزمین، خاک، آب و آفتاب بر روی اجزای اصلی تولید غذای ما کار می کند. کشاورز نقاش زبردست و بی ادعایی است. خاک صفحه و بوم نقاشی وی محسوب می گردد. آفتاب، آب، خاک و بذور ریز و درشت و رنگارنگ اجزای رنگهای متنوع وی هستند. غذای ما حتی زمانی که همه شرایط رشد عالی و مهیا باشد به طور خودکار ظاهر نمی گردد. ما هر روز سه وعده غذا در سفره و بشقاب خود داریم که همه مخلوق هنری کشاورزان و زارعین هستند زیرا کشاورزان می‌دانند که چگونه اجزای این عناصر را متعادل و هماهنگ نمایند تا اثری فاخر بر روی این بوم نقاشی یعنی خاک ایجاد نمایند. منظور،کار در هماهنگی با زمین و محیط زیست برای ایجاد حداکثر فرصت برای رشد و شکوفایی غذای ما انسانها می باشد. بنابراین و به قطع یقین کشاورزی در واقع هنری متعالیست. ما احترام عمیقی برای هنر کشاورزی قائل هستیم و از کشاورزان جامعه خود که غذای پرورش یافته محلی را در اختیار ما قرار می دهند، بسیار بسیار سپاسگزاریم. کشاورز یک هنرمند واقعی است که صاحب هیچ تریبون و کرسی و سکو و حزبی نیست و فقط یک هنرمند شگرف بی ادعاست. ما قدردان وستایشگر هنر زندگی بخش آنها هستیم. بنابراین، ما یک تشکر بسیار عمیق، صمیمانه و خالصانه به همه کشاورزان و شرکای تولید مواد غذایی خود مدیون هستیم و دوست داریم این رل به اشتراک بگذاریم تا دیگران هم متوجه خلق آثار هنری کشاورزان گردند. زیرا کشاورزان خلاقیت های زیبا و خوشمزه خود را با جامعه ما به اشتراک می گذارند.و حداقل نه سخن پایانی اینکه شما کشاورزان به ما کمک می کنید تا به سوی آینده ای با امنیت غذایی پایدارتر حرکت کنیم.

46

نظر شما