شناسهٔ خبر: 67671225 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

عشق و دلدادگی عزاداران حسینی در یوم العباس زنجان+ فیلم

امروز سیل بی‌شمار عاشقان اهل بیت (ع) از اقصی نقاط کشور در هشتم محرم به یاد قمر بنی هاشم، خود را به زنجان پایتخت شور و شعور حسینی رسانده‌اند تا یکبار دیگر روایتی از عشق و دلدادگی را در محرم امسال ثبت و ضبط کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، امروز هشتم محرم ۱۴۴۶ هجری قمری است، روزی ماندگار در تقویم تاریخ زنجانی‌ها که به یوم العباس مشهور است، روزی که موکب عظیم عزاداران حسینی، حسینیه اعظم زنجان با تجمع چند هزار نفری در خیابان اصلی شهر زنجان صحنه‌های خاص و بی‌بدیلی را خلق می‌کنند که همانندش را کمتر جایی می‌توان دید.

آغاز عشق و دلدادگی عزاداران حسینی در یوم العباس زنجان

سال هاست ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به یاد قمر بنی هاشم در اجتماع عظیم حسینیه زنجان حضور می‌یابند و عشق و ارادت وصف ناشدنی خود را نشان می‌دهند، عشقی که با گذشت زمان نه تنها کمرنگتر نشده، بلکه بر شور آن نیز افزوده شده است و این مهم را می‌توان در خیل خروشان شرکت کنندگان در این مراسم جستجو کرد.

اولین ماه تابستان به سر نیامده است و خورشید سوزان تابستان همچنان بر فراز خیابان‌های شهر خودنمایی می‌کند، اینجا خیایان امام (ره) هسته مرکزی شهر زنجان است، عقربه‌های ساعت ۱۶ عصر را نشان می‌دهد، تجمع چندین هزار نفری و دست‌هایی که به سوی آسمان بلند است، عزاداران لبیک گویان «یا ابوالفضل» با چشمان گریان حرکت عظیم خود را از مقابل حسینیه اعظم زنجان آغاز کرده اند.

پیر و جوان، زن و مرد عاشقان حسینی از اقصی نقاط مختلف کشور و حتی دیگر کشور‌ها به اینجا آمده اند، تا بار دیگر به یاد رشادت‌های عملدار کربلا و مظلومیت حسین بن علی (ع) پیمان دوباره با اهل بیت (ع) ببندند.

در این راستا دستگاه‌های خدمات رسان و متولی امر نیز از هفته‌های گذشته برای برگزاری باشکوه این حماسه بی نظیر دست به کار شده اند تا عزاداران حسینی به نحو مناسب و بدون دغدغه مراسم سوگواری خود را برگزار کنند.

آغاز عشق و دلدادگی عزاداران حسینی در یوم العباس زنجان

فعالیت چهار هزار خادم افتخاری در مراسم یوم‌العباس زنجان

به گفته رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان، در مراسم امروز در مجموع ۳۰ واحد با چهار هزار خادم افتخاری برای ارائه خدمات به عزاداران حسینی فعالیت می‌کنند.

علیرضا فیروزفر افزود: برنامه‌ها از ساعت ۱۴ با تلاوت قرآن، مرثیه‌خوانی و عزاداری از داخل مسجد حسینیه آغاز شده و دسته عزاداری نیز به سمت مسیر‌های تعیین شده در حال حرکت است.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی عزاداران حاضر در مسیر دسته عزاداری توزیع حدود ۲۵۰ هزار بطری آب معدنی و همچنین ۱۵ مخزن با قابلیت شارژ در طول مسیر البته با تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده است.

<div id="video-display-embed-code_2534463" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/678602/2534463?width=400&height=300"></script></div>

این مسوول ادامه داد: جمع‌آوری نذورات نیز در ۵۰ چادر نذورات، پنج دفتر ثابت، ۲ تیم سیار همراه با خودروی مادحین انجام می‌شود و علاوه بر آن ذبح قربانی در مسیر دسته هم در ۶ ایستگاه خیام، فردوسی، سبزه‌میدان، انقلاب، صدرجهان، پارکینگ امامزاده و یک تیم سیار با حضور ناظرین شرعی و بهداشتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به نحوه فعالیت ستاد اسکان نیز اظهار داشت: استفاده از بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های دانشگاهی، فرهنگی، اداری، سپاه پاسداران و منازل مسکونی همشهریان با پیش‌بینی اسکان حدود ۶ هزار نفر در طول مدت اسکان از ۶ تا ۱۱ محرم به همراه یک وعده غذای تبرکی حسینیه اعظم با حضور مهمانانی از کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، نیجریه، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین انجام شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما