شناسهٔ خبر: 67671132 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

چرا در تابستان دچار سردرد می‌شویم؟

تحقیقات نشان می‌دهد گرمای شدید می‌تواند محرکی برای سردرد باشد. سردرد ناشی از گرما ممکن است مانند یک درد مبهم و کوبنده در اطراف شقیقه‌ها یا پشت سر باشد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات نشان می‌دهد گرمای شدید می‌تواند محرکی برای سردرد باشد. سردرد ناشی از گرما ممکن است مانند یک درد مبهم و کوبنده در اطراف شقیقه‌ها یا پشت سر باشد.
سردردهایی ناشی از هوای گرم، در واقع واکنش بدن به گرما هستند و خود هوای گرم علت بروز این دردها نیست. محرک‌های سردرد و میگرن مرتبط با آب و هوا عبارتند از: تابش مستقیم نور خورشید، رطوبت زیاد، نور زیاد و کاهش ناگهانی فشار هوا. این سردردها می‌توانند ناشی از کم آبی‌بدن نیز باشند. هنگامی که در معرض دمای بالاتر قرار می‌گیرید، بدن شما به آب بیشتری نیاز دارد تا آنچه را که در اثر تعریق بدن از دست می‌رود، جبران کند. کم‌آبی بدن می‌تواند باعث سردرد و میگرن شود.

دیگر علل سردردهای تابستانی عبارتند از:
۱. استرس
مطالعات نشان داده‌اند که وجود و افزایش عوامل استرس‌زا در زندگی می‌تواند منجر به سردردهای مزمن شود.

۲. تغییرات فصلی
ارتباط بین گرمای محیط و عملکردهای مغز بسیار قوی است. کم‌آبی بدن، گرمازدگی و گرماگرفتگی در طول تابستان شایع هستند. وقتی رگ‌های خونی منبسط می‌شوند، این علائم عصبی را ایجاد می‌کنند منجر به درد در ناحیه سر می‌شوند.

۳. ضربه
اگر بعد از یک تصادف جزئی، فعالیت ورزشی مانند شنا یا هر هر ضربه‌ دیگری دچار سردرد شدید، فوری به پزشک مراجعه کنید.

۴. آلرژی
آلرژی یکی از علل رایج سردردهای تابستانی است. افرادی که علائم آلرژی را تجربه می‌کنند ممکن است دچار سردرد یا ناراحتی سینوسی در سراسر ناحیه سینوسی و صورت شوند. همه اینها ممکن است محرکی برای سردردهای میگرنی باشد.

منابع: neurologyoffice، bcm

خبرآنلاین

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما