شناسهٔ خبر: 67669571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک کارشناس مذهبی:

انتقال پیام‌ عاشورا به کودکان و نوجوانان باید به زبان خودشان باشد

قزوین- یک کارشناس مذهبی گفت: انتقال پیام‌های عاشورا به کودکان و نوجوانان باید به زبان خود انها باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام وحید مایانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم حضور با شوق نوجوانان و کودکان در هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: همانطور که نهضت حسینی نسل به نسل و شانه به شانه به ما رسیده است بعد از ما نیز باید به فرزندانمان منتقل شود.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: انتقال پیام‌های عاشورا به زبان خود بچه‌ها بهترین روش برای انتقال مفاهیم و پیام‌های اباعبدالله است که این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که کودکان و نوجوانان بتوانند در فضایی به برپایی روضه، ایستگاه صلواتی هیأت و مدح اهل بیت (ع) بپردازند که این امر سبب می‌شود تا خود کودکان و نوجوانان مسؤولیت این موضوع را به عهده بگیرند و تمامی امور را پشتیبانی کنند.

وی افزود: کودکان و نوجوانان نسل امروزی که نسلی با نشاط بوده، نیازمند آن هستند که مفاهیم را در میدان عمل مشاهده و الگوگیری کنند و زمانی که می‌بینند هم سن و سالان خود در مسیر امام حسین (ع) قرار دارند بیشتر ترغیب می‌شوند تا خود آنها نیز در این مسیر قرار بگیرند.

این مسؤول ابراز کرد: وجود حسین حسینیه و هیأت کودک و نوجوان گرچه ابتکاری نو برای انتقال پیام‌های امام نهضت حسینی و عاشورا به نسل جوان است اما نباید فراموش کنیم که عدم حضور کودکان و نوجوانان همراه والدین در هیأت و مساجد یک امر ضروری است و اینکه بخواهیم صرفاً کودکان را از فضای بزرگسال جدا کنیم آسیب زا خواهد بود.

وی در پایان گفت: کودکان و نوجوانان باید علاوه بر هیأت کودکان در کنار والدین خود در هیأت حاضر شوند و از نزدیک شاهد این مراسم باشند زمانی که کودکان علت عزاداری را از والدین خود جویا می‌شوند و از زبان آنان نیز مطالبی را دریافت می‌کنند بی‌شک اثرگذاری این مراسم در نسل جوان دوچندان خواهد شد.

نظر شما