شناسهٔ خبر: 67668027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هيئت هاي عزاداري از برپايي موکب‌ در معابر اصلي خودداري کنند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گيلان با تاکيد بر لزوم رعايت توصيه‌هاي ترافيکي پليس از سوي هم استاني هايمان و هيات‌هاي عزاداري گفت: متوليان هيات‌هاي عزاداري براي کاهش ريسک حوادث رانندگي از برپايي موکب‌هاي عزاداري در معابر اصلي خودداري کنند . رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گيلان با تاکيد بر لزوم رعايت توصيه‌هاي ترافيکي پليس از سوي هم استاني هايمان و هيات‌هاي عزاداري گفت: متوليان هيات‌هاي عزاداري براي کاهش ريسک حوادث رانندگي از برپايي موکب‌هاي عزاداري در معابر اصلي خودداري کنند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "امير طالبي"  با بيان اينکه  با شروع ماه محرم و برپايي مراسم‌هاي عزاداري در معابر براي برگزاري باشکوه و بدون خطر اين مراسم از مدت‌ها قبل هماهنگي‌هاي لازم با متوليان هيات‌هاي عزاداري انجام شده است، بر لزوم رعايت توصيه‌هاي ترافيکي پليس از سوي هم استاني هايمان و هيات‌هاي عزاداري تاکيد کرد.

وي با بيان اينکه متوليان هيات‌هاي عزاداري براي کاهش ريسک حوادث رانندگي از برپايي موکب‌هاي عزاداري در معابر اصلي خودداري کنند  افزود: مسئولان و متوليان هيات‌ها و دسته‌هاي عزاداري در صورت ايجاد و برپايي هرگونه ابنيه و موکب از جمله داربست، چادر و خيمه براي برپايي مراسم، علاوه بر پيش‌بيني مسيرهاي لازم براي تردد خودروهاي امدادي، رعايت ملاحظات ترافيکي و عدم ايجاد سد معبر ، روشنايي مورد نياز اطراف و محيط پيرامون محل مورد نظر را تامين و حتما از علايم هشداردهنده کافي و پليس يار محرم استفاده کنند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گيلان همچنين به رانندگان توصيه کرد: با توجه به اينکه دوستداران اباعبدالله الحسين (ع) در ايام محرم لباس تيره و مشکي مي‌پوشند، براي جلوگيري از هرگونه حوادث ناگوار در تمامي اوقات شبانه‌روز به ويژه به هنگام تاريکي هوا و شب‌ها بيش از پيش مواظب تردد عابرين پياده باشند.

سرهنگ طالبي اضافه کرد: رانندگان با رعايت سرعت مطمئنه توجه به جلو و جوانب، رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و رعايت اصول و قواعد صحيح رانندگي مي‌توانند در کاهش تلفات رانندگي نقش بسزايي داشته باشند.

وي با بيان اينکه عابران پياده هم هنگام عبور از عرض معابر دقت کرده و موارد ايمني را رعايت کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشيم ادامه داد: برابر مفاد آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي عبور و تردد خودروها و موتورسيکلت‌ها از بين دسته‌ها و جمعيت ممنوع است ، لذا رانندگان به منظور پيشگيري از هر گونه حادثه با فاصله مناسب از دسته‌هاي عزاداري حرکت کنند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گيلان خاطر نشان کرد: پليس عاشورايي استان جهت پيشگيري از حوادث ترافيکي براي هيات‌ها و دسته‌هاي عزاداري و تسهيل عبور و مرور در محيط‌هاي پيراموني محل برگزاري عزاداري‌ها در تمامي نقاط استان به ويژه در شهر رشت در سه نوبت قبل از ظهر ، بعد از ظهر و شب با اجراي طرح‌هاي ويژه به عزاداران حسيني خدمات‌رساني مي‌کند.

سرهنگ طالبي همچنين با اشاره به وفاق و همدلي بين پليس و مسئولان هيات‌هاي مذهبي از حضور حداکثري عوامل پليس راهنمايي و رانندگي در ايام ماه محرم در تمامي نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: پليس هميشه و در همه حال در کنار مردم بوده و براي آسايش و ارائه خدمات بهتر به مردم و عزداران از ظرفيت‌هاي موجود نهايت استفاده را خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما