شناسهٔ خبر: 67669030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرهنگ طالبی: سرهنگ طالبی:

موکب‌های عزاداری در معابر اصلی برپا نشوند موکب‌های عزاداری در معابر اصلی برپا نشوند

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: هیئت‌های عزاداری برای کاهش ریسک حوادث رانندگی از برپایی موکب در معابر اصلی خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ امیر طالبی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: با شروع ماه محرم و برپایی مراسم عزاداری حسینی در معابر برای برگزاری باشکوه و بدون خطر این مراسم از مدت‌ها قبل هماهنگی‌های لازم با متولیان هیئت‌های عزاداری انجام شده است.

او بر لزوم رعایت توصیه‌های ترافیکی پلیس از سوی هم استانی‌ها و هیئت‌های عزاداری تأکید کرد و افزود: متولیان هیئت‌های عزاداری برای کاهش ریسک حوادث رانندگی از برپایی موکب‌های عزاداری در معابر اصلی خودداری کنند. 

رئیس پلیس راهور گیلان تصریح کرد: مسئولان و متولیان هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در صورت ایجاد و برپایی هرگونه ابنیه و موکب از جمله داربست، چادر و خیمه برای برپایی مراسم، علاوه بر پیش‌بینی مسیر‌های لازم برای تردد خودرو‌های امدادی، رعایت ملاحظات ترافیکی و عدم ایجاد سد معبر، روشنایی مورد نیاز اطراف و محیط پیرامون محل مورد نظر را تأمین و حتما از علائم هشداردهنده کافی و پلیس یار محرم استفاده کنند.

سرهنگ طالبی همچنین به رانندگان توصیه کرد: با توجه به اینکه دوستداران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام محرم لباس تیره و مشکی می‌پوشند، برای جلوگیری از هرگونه حوادث ناگوار در تمامی اوقات شبانه‌روز به ویژه به هنگام تاریکی هوا و شب‌ها بیش از پیش مواظب تردد عابرین پیاده باشند.

به گفته او، برابر مفاد آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی عبور و تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها از بین دسته‌ها و جمعیت ممنوع است، لذا رانندگان به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه با فاصله مناسب از دسته‌های عزاداری حرکت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: پلیس عاشورایی استان جهت پیشگیری از حوادث ترافیکی برای هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری و تسهیل عبور و مرور در محیط‌های پیرامونی محل برگزاری عزاداری‌ها در تمامی نقاط استان به ویژه در شهر رشت در ۳ نوبت قبل از ظهر، بعد از ظهر و شب با اجرای طرح‌های ویژه به عزاداران حسینی خدمات‌رسانی می‌کند.

سرهنگ طالبی همچنین با اشاره به وفاق و همدلی بین پلیس و مسئولان هیئت‌های مذهبی از حضور حداکثری عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام ماه محرم در تمامی نقاط مختلف شهر خبر داد و افزود: پلیس همیشه و در همه حال در کنار مردم بوده و برای آسایش و ارائه خدمات بهتر به مردم و عزاداران از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را خواهد کرد.

نظر شما