شناسهٔ خبر: 67667631 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تخصیص ۳.۳ میلیارد یوان از محل فاینانس برای احداث خط ۲ قطار تبریز

صاحب‌خبر -

مصوبه شورای اقتصاد درخصوص صدور مجوز اصلاح مصوبه موضوع استفاده از فاینانس حداکثر به مبلغ ۳.۳ میلیارد یوان، برای اجرای پروژه احداث فاز اول خط ۲ قطار شهری تبریز ابلاغ شد.

تخصیص ۳.۳ میلیارد یوان از محل فاینانس برای احداث خط ۲ قطار تبریز
تین نیوز

مصوبه شورای اقتصاد درخصوص صدور مجوز اصلاح مصوبه موضوع استفاده از فاینانس حداکثر به مبلغ ۳.۳ میلیارد یوان، برای اجرای پروژه احداث فاز اول خط ۲ قطار شهری تبریز ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مصوبه شورای اقتصاد در خصوص صدور مجوز اصلاح مصوبه موضوع استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای اجرای پروژه احداث فاز اول خط ۲ قطار شهری تبریز طی نامه شماره ۱۹۵۲۴۳ مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۱ توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

در این مصوبه آمده است: شورای اقتصاد در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ درخواست شماره ۱۳۶۷۳۰ مورخ ۱۴۰۲/۷/۴ آن وزارت در خصوص صدور مجوز اصلاح مصوبه شماره ۱۷۴۲۶۷ مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۲۷ شورای اقتصاد موضوع استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای اجرای پروژه احداث فاز اول خط ۲ قطار شهری تبریز را به استناد بند «چ» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بررسی و مشروط به رعایت سایر قوانین و مقررات به شرح ذیل تصویب کرد:

۱- سقف استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) حداکثر به مبلغ سه میلیارد و سیصد و بیست و دو میلیون و چهارصد و سی و هفت هزار و ششصد و پنجاه و پنج (۳،۳۲۲،۴۳۷۶۵۵) یوان، شامل مبلغ دو میلیارد و پانصد و هشتاد و دو میلیون و سی و هشت هزار و دویست (۲٬۵۸۲,۰۳۸,۲۰۰) یوان بابت اصل تسهیلات و مبلغ هفتصد و چهل میلیون و سیصد و نود و نه هزار و چهارصد و پنجاه و پنج (۷۴۰،۳۹۹،۴۵۵) یوان بابت هزینه های تبعی سود کارمزد بیمه و سایر هزینه ها تعیین می شود.

۲- زمانبندی دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به شرح جدول پیوست که با مهر دبیرخانه شورای اقتصاد تأیید شده است، مشروط به تأمین معادل ریالی تسهیلات مذکور و پس از تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

نامه+جدول

۳- وزارت کشور موظف است بازپرداخت پنجاه (۵۰) درصد تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) با عنوان پروژه احداث فاز اول خط ۲ قطار شهری تبریز مندرج در قوانین بودجه سنواتی کل کشور و مابقی آن را از محل منابع شهرداری تبریز، تعهد نماید.

۴- معادل ریالی پیشرفت فیزیکی فعلی پروژه، تا سقف ۱۵ درصد پیش پرداخت سهم آورده متقاضی در نظر گرفته می شود.

۵- در اجرای این مصوبه رعایت شرایط و ملاحظات زیست محیطی برای دستگاه اجرایی الزامی است.

۶- وزارت کشور موظف است گزارش عملکرد این مصوبه را هر شش ماه یک بار به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.

نامه+جدول

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما