شناسهٔ خبر: 67670672 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

این مزرعه بزرگترین مزرعه گندم جهان است

اقتصادنیوز: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بزرگترین مزرعه گندم جهان در منطقه جنوب غربی لتبریج، آلبرتا، کانادا واقع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد این مزرعه یکی از بزرگترین مزارع گندم در جهان است. این مزرعه در جنوب غربی لتبریج، آلبرتا واقع شده است و مساحت آن حدود 4.5 میلیون هکتار است، این مزرعه به تولید گندم نان اختصاص دارد. مزرعه گندم کانادا از نظر وسعت، تنوع و فناوری های کشاورزی، یک مزرعه منحصر به فرد است و توسط تعدادی از کشاورزان به طور مشترک اداره می شود و از روش های کشاورزی پایدار برای تولید گندم با کیفیت بالا استفاده می کند.

خبر مرتبط
آخرین آمار خرید تضمینی گندم/ چند درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شد؟

اقتصادنیوز: رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت:از ابتدای فصل برداشت ۷ میلیون تن گندم به ارزش ۱۲۳ همت از کشاورزان خریداری شده است.

بزرگترین تولیدکنندگان گندم

از بزرگترین مزرعه گندم که عبور کنیم، می‌توان گفت چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گندم جهان شناخته می‌شود. داده‌های اعلام شده از سوی انجمن غلات همچنین نشان می‌دهد در دو دهه گذشته بیش از ۲.۴ میلیارد تن گندم در این کشور تولید شده است. این کشور حدود ۱۷ درصد از کل تولید گندم جهان را به خود اختصاص داده است. مناطق وسیع کشت، خاک حاصلخیز و استفاده از تکنولوژی‌های نوین کشاورزی، از جمله عوامل کلیدی موفقیت چین در این زمینه محسوب می‌شود. گندم تولیدی چین نه تنها نیاز داخلی این کشور برآورده می‌کند، بلکه به عنوان یک کالای صادراتی راهی بازارهای جهانی نیز می‌شود. با این شرایط این کشور سهم قابل توجهی از سفره خانوارها در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر «چین» بیشترین سهم از تولیدگندم در سال 2023- 2024 کشورهای دیگری مانند «هند»، «روسیه»، «ایالات متحده آمریکا» و «کانادا» نیز در زمره تولیدکنندگان بزرگ گندم در جهان به شمار می‌روند. هر کدام از این کشورها با اتکا به شرایط اقلیمی و امکانات خود، در تلاش برای تامین سهمی از این کالای استراتژیک هستند.

نظر شما