شناسهٔ خبر: 67672590 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

وجود ۴۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران

تحریریه جهان صنعت نیوز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت:‌ چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از حدود ۷۰ هزار هکتار مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، حمیدرضا صارمی گفت. اساسا وظیفه کمیسیون ماده پنج بررسی و تغییرات طرح تفصیلی و رسیدگی به آنها است. به طور مثال محله نفرآباد حدود ۳۰ سال به محله‌ای مخروبه و ناکارآمد تبدیل شده بود. که با مصوبات کمیسیون ماده پنج، به یک محله در شان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تبدیل شده است. و در حال حاضر گروه‌های فعال به این محل بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده پنج در اسلام آباد هم طرحی را تهیه کرده است که جزئی از مفاخر طرح‌های موضعی در تهران خواهد بود. همچنین کمیسیون ماده پنج توانست قفل محله کن را باز کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه طی این مدت یک متر مربع فروش تراکم خلاف قانون در شهر تهران نداشته‌ایم، گفت: یکی از اعضای شورای شهر تهران گفته کمیسیون ماده پنج به عنوان قلک شهرداری محسوب می‌شود، اگر ایشان مصادیقی دارند که برخلاف مقررات و ضوابط کاری انجام شده، اعلام کند تا به آن رسیدگی و کتبا پاسخ داده شود.

صارمی با بیان اینکه شهرداری تهران با استفاده از انضباط مالی و حقوق شهر توانسته درآمد خود را افزایش دهد، گفت: این نشان می‌دهد فرایند صدور پروانه و کار در شهر سلامت طی شده است. علت افزایش درآمد شهرداری نیز مربوط به سلامت فرآیندها است و نه افزایش ساخت و ساز در شهر.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از حدود ۷۰ هزار هکتار مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد. سال گذشته ۴۴۰۰ هزار پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر شده است، زیرا یکی از موضوعات اولویت‌دار کمیسیون ماده پنج، توجه به بافت فرسوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما