شناسهٔ خبر: 67670545 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری:

حضور نمایندگان بریکس در رویداد صنعت مالی

رییس مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری: رییس مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از دعوت نمایندگان بریکس به رویداد صنعت مالی خبر داد و گفت: حضور معاونین بریکس در نمایشگاه صنعت مالی امسال با توجه به اهمیت عضویت کشورمان در این تشکیلات، بسیار موثر و مهم بوده و می تواند به گسترش همکاری ها و توسعه سرمایه گذاری در صنعت مالی ایران کمک شایانی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آیین رونمایی از رقابت‌های بین المللی فینتک کاپ تهران و یادمان این رقابت با حضور رئیس مرکز همکاری‌ها، تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی جمعی از فعالان و مدیران حوزه فناوری و برخی از نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت اقتصاد و نهادهای بورسی و بیمه‌ای و بانکی برگزار شد.

رییس مرکز همکاری‌ها، تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در این نشست گفت: بانک مرکزی ایران طی نامه رسمی معاون بانک توسعه جدید (NDB) سران بریکس را جهت حضور در نمایشگاه صنعت مالی امسال دعوت کرد تا ضمن معرفی توانمندی های پولی و مالی کشور به ایشان زیرساخت تعاملات عملیاتی با این بانک ایجاد شود.

اشکان رحیمی افزود: حضور معاونین بریکس در نمایشگاه صنعت مالی امسال با توجه به اهمیت عضویت کشورمان در این تشکیلات، بسیار موثر و مهم بوده و می تواند به گسترش همکاری ها و توسعه سرمایه گذاری در صنعت مالی ایران کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اهمیت بانک توسعه جدید (NDB) سران بریکس و عضویت ایران در آن در دوران تحریم های سخت مالی افزود: برای اولین بار در چهارمین اجلاس سران بریکس در دهلی‌نو (2012) بود که رهبران برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی ایده راه‌اندازی یک بانک توسعه جدید برای بسیج منابع جهت انجام پروژه‌های زیرساختی و توسعه پایدار در کشورهای عضو و سایر کشورهای درحال توسعه را مورد بررسی قرار دادند.

به گفته رحیمی، عملکرد و حوزه کاری بانک توسعه جدید به عنوان یک بانک توسعه چندجانبه با هدف تامین مالی پروژه‌های زیرساختی و توسعه پایدار در بریکس و سایر اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه تعریف و تبیین شده است. کار بانک کمک به توسعه ملی و مکمل تلاش‌های مؤسسات مالی چندجانبه و منطقه‌ای برای رشد و توسعه جهانی است که حول به حداکثر رساندن تأثیر توسعه به شیوه ای سریع، انعطاف‌پذیر و کارآمد متمرکز است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما