شناسهٔ خبر: 67667211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهبر کره‌شمالی برخی مقام‌های ارشد این کشور را برکنار کرد

تهران- ایرنا- رهبر کره شمالی چند تن از مقام‌های ارشد این کشور را به علت رسیدگی غیرمسئولانه به پروژه ساخت یک شهر جدید در شمال این کشور، برکنار کرده یا تنزل رتبه داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری مرکزی کره امروز یکشنبه اعلام کرد که کیم جونگ اون این تصمیم را هنگام بازدید از سامجیون در شمال این کشور اعلام کرد.

کره شمالی در این منطقه در حال ساخت «آرمان شهر سوسیالیستی» و «مدلی از شهر کوهستانی بسیار متمدن» با آپارتمان‌ها، هتل‌ها، پیست اسکی و امکانات تجاری، فرهنگی و پزشکی است.

کیم ضمن تمجید از عوامل اجرایی این پروژه به خاطر دستاوردهایشان، گفت که بی مسئولیتی مقامات ارشد باعث ایجاد یک سری انحرافات جدی از جمله کار ساخت و ساز ضعیف و خسارات مالی شده است.

رهبر کره شمالی ری سون چول، وزیر کنترل ساخت و ساز را که در ماه سپتامبر منصوب شده بود، به عنوان یک فرد «بی خاصیت» توصیف کرد که حتی از دسامبر هرگز به این سایت سر نزده است. کیم این وزیر را تعلیق کرد و خواستار آغاز تحقیقات رسمی در این خصوص شد.

وی همچنین تمامی اعضای یک کمیته بازرسی ساخت و ساز برای این پروژه را تعلیق کرد و یکی از مقام‌های حزب کارگر کره را که مسئول این موضوع بود، تنزل رتبه داد و متعهد شد که معاون نخست‌وزیر و دیگران را به دلیل بی‌توجهی به وظایفشان بازخواست کند.

خبرگزاری مرکزی کره به نقل از کیم نوشت: او با گشت و گذار در هتل‌های تازه ساخته شده برای گردشگران داخلی، اشاره کرد که ساخت آنها در سطحی قدیمی و عقب مانده انجام شده است.

وی اضافه کرد: این ساختمان‌های جدید باید بازسازی شوند و در نتیجه، این مشکل بر برنامه بلندمدت کلی توسعه شهر، تأثیر بدی می‌گذارد و زیان‌های اقتصادی به همراه دارد.

نظر شما