شناسهٔ خبر: 67666685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

انصراف از رقابت با ترامپ؛ آیا اوباما بایدن را متقاعد می‌کند؟

کریس ویپل، نویسنده کتاب زندگینامه بایدن می‌گوید که او برای انصراف از نامزدی در انتخابات به حرف باراک اوباما هم گوش نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورو نیوز: کریس ویپل، نویسنده کتاب زندگینامه بایدن می‌گوید که او برای انصراف از نامزدی در انتخابات به حرف باراک اوباما هم گوش نخواهد کرد.

 این نویسنده و فیلمساز آمریکایی جمعه معتقد است که در شرایط فعلی حتی اوباما، رئیس جمهوری سابق نیز ممکن است نتواند بایدن را به کناره‌گیری از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ متقاعد کند.

آقای ویپل در گفتگو با الیزابت وارگاس مجری شبکه تلویزیونی «نیوز نیشن» در این خصوص تصریح کرد: «بیهوده» است فکر کنیم اوباما تنها کسی است که می‌تواند رئیس جمهوری را متقاعد به کناره گیری کند.»

وارگاس در این بخش از مصاحبه به گزارش‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد اوباما نگران شکست بایدن در رقابت انتخاباتی است.

وی سپس افزود: «رابطه بین این دو مرد واقعاً پیچیده است. خیلی‌ها معتقدند تنها کسی که می‌تواند به بایدن بگوید کنار برود، رئیس‌جمهور سابق اوباما است؛ اما این نمی‌تواند کاملاً درست باشد.»

ویپل در پاسخ، در حالی که کاملا موافق روابط پیچیده میان اوباما و بایدن بود، گفت: «آنها واقعاً به هم نزدیک هستند.»

نویسنده کتاب «نبرد زندگی‌ او؛ درون کاخ سفید جو بایدن» افزود: «آنها وقتی که بو بایدن (فرزند ارشد جو بایدن) در حال مرگ بر اثر تومور مغزی بود، به هم نزدیک‌تر شدند و... اوباما واقعاً بایدن را زیر پر و بال خود گرفت.»

کریس ویپل اما در عین حال یاد‌آور می‌شود که بایدن از گذشته برخی تجربیات منفی را با خود به همراه دارد.

به گفته این نویسنده: «‌بایدن همیشه احساس می‌کرد که تنها یک وکیل اهل سراکیوز است، در حالی که همه اطرافیان اوباما از فارغ‌التحصیلان هاروارد و ییل بودند و به او نگاه از بالا داشتند.»

آقای ویپل در ادامه یادآور شد که او با این حال در سال ۲۰۱۶ از هیلاری کلینتون (وزیر امور خارجه سابق) جانب‌داری کرد اما «روابط میان آن دو بدون شک پر چالش است.»

این تحلیل همزمان با عملکرد ضعیف بایدن در مناظره ماه گذشته که در آن به نظر می‌رسید دچار لغزش‌های کلامی و ذهنی است، مطرح شده است.

این موضوع نگرانی‌هایی درباره سلامت ذهنی و توانایی او برای خدمت در چهار سال دیگر در صورت انتخاب مجدد در نوامبر ایجاد کرده است.

جو بایدن با وجود افزایش درخواست‌ها از سوی اعضای حزب دموکرات برای «دادن مشعل» به دست نامزدی دیگر از این حزب، تاکید دارد که به مسیر خود ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی خود را شایسته‌ترین نامزد دموکرات برای شکست دونالد ترامپ می‌داند و دم از تلاش برای کاستن از ترس دموکرات‌ها و عزم جدی برای باقی ماندن در رقابت در انتخابات می‌زند که برخی از حامیان مالی کارزار انتخاباتی وی و نیز چهره‌های برجسته حزب دموکرات و حتی جرج کلونی، هنرپیشه سرشاس هالیوود که پیش‌تر مدافع سرسخت آقای بایدن بود، خواستار کناره‌گیری وی شده‌اند.

جو اسکاربرو، مجری شبکه ام اس ان بی سی نیز روز پنجشنبه مسئله نفوذ اوباما را به میان کشیده بود که نشان می‌دهد از دید، ستاد انتخاباتی بایدن، رئیس جمهوری سابق پشت افزایش درخواست‌ها برای کناره گیری او از رقابت‌های انتخاباتی کاخ سفید است.

سی‌ان‌ان پیش از این در گزارشی مدعی شده بود که باراک اوباما، رئيس جمهوری سابق و کامالا هریس، معاون اول رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده به طور خصوصی درباره جو بایدن و آینده کارزار انتخاباتی او با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما