شناسهٔ خبر: 67666665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگران: نشست آتی حزب خلق چین لحظه سرنوشت‌ساز حکومت «شی» است

تهران- ایرنا- تحلیگران مسائل سیاسی معتقدند که نشست آتی حزب خلق چین که از فردا (دوشنبه) تا پنجشنبه با حضور بیش از ۳۷۰ نفر از اعضای کمیته مرکزی حزب برگزار می‌شود، یک لحظه مهم و سرنوشت‌ساز برای حکومت «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری این کشور خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، حزب خلق چین قرار است از فردا تا پنجشنبه یک نشست عمومی با حضور بیش از ۳۷۰ نفر از اعضای اصلی و علی البدل کمیته مرکزی حزب برای ترسیم مسیر کلی سیاست اقتصادی این کشور در زمانی که چین با چالش‌های بزرگی مواجه است، برگزار کند.

یکی از کارشناس چین در دانشگاه چین‌خوا که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: این رویداد می‌تواند مهم‌ترین «لحظه تعیین‌کننده» حکومت شی از زمان گردهمایی مشابه در سال ۲۰۱۳ باشد که چشم‌اندازی برای اصلاح کشور مشخص کرد.

وی افزود: حزب قرار است که در این نشست از نخبگان برای بررسی دستاوردهای تحت رهبری شی، زمینه سازی برای دستیابی به اهداف تعیین شده تا ۲۰۳۵ که شرایط جوان‌سازی بزرگ چین را تا سال ۲۰۴۹ فراهم می‌کند، استفاده کند.

به گزارش رسانه‌های چینی، این رویداد که به طور رسمی به عنوان سومین نشست عمومی کمیته مرکزی بیستم شناخته می‌شود، احتمالا جزئیات بیشتری در مورد مسیر دستیابی به یک سری اهداف موقت صنعتی و فناوری که تا سال ۲۰۳۵ به دست می‌آید و همچنین تبدیل شدن به یک ابرقدرت فناوری با یک ارتش در کلاس جهانی تا سال ۲۰۴۹ را ارائه کند.

بر اساس این گزارش، پکن با چالش‌های بزرگی از جمله افزایش جمعیت، افزایش بدهی‌ها در میان دولت‌های محلی و همچنین فشار فزاینده از سوی غرب مواجه است.

نیل توماس کارشناس مرکز مطالعاتی چین وابسته به موسسه سیاست جامعه آسیا در همین راستا اظهار داشت: شی از این نشست عمومی برای پیشبرد برنامه فعلی خود با تمرکز بر کاهش ریسک مالی، کنترل احزاب، خوداتکایی تکنولوژیکی، رفاه اجتماعی و سیاست صنعتی جانبی در بخش عرضه استفاده خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما