شناسهٔ خبر: 67666539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر کارگروه محیط‌زیست نیشابور تشریح کرد

نقش نیروگاه‌های حرارتی در بی‌نظمی بارش‌ها

دبیر کارگروه محیط‌زیست نیشابور گفت: گرچه سامانه‌های بارشی بسیاری وارد کشور می‌شود اما وجود ۲۵۰ نیروگاه حرارتی در سطح کشور موجب بی‌نظمی بارش‌ها شده است.

صاحب‌خبر -

حبیب‌الله متحدین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حرارت نیروگاه‌های حرارتی موجب می‌شود سامانه‌های بارشی بالغ بر ۹۰ درصد کاهش یابد، تصریح کرد: فشار و حرارت نیروگاه‌های حرارتی موجب جابجا شدن سامانه‌های بارشی می‌شود.

 وی با بیان اینکه این نیروگاه‌ها اجازه نمی‌دهند سامانه‌ها وارد یک منطقه شوند، گفت: به عنوان مثال وجود نیروگاه حرارتی موجب می‌شود سهمیه بارشی نیشابور به شهرستان کلات برود و پس از تجمیع شدن به صورت نقطه‌ای در یک منطقه بارش داشته باشیم و موجب بروز سیلاب شود.

دبیر کارگروه محیط‌زیست نیشابور با بیان اینکه مرتب در نقاط مختلف کشور مواجه با سیلاب هستیم، اظهار کرد: نیروگاه‌های حرارتی علاوه بر مصرف آب و گاز به محیط زیست نیز آسیب می‌رسانند.

متحدین با اعلام اینکه سامانه‌های بارشی مدام به دلیل وجود ۲۵۰ نیروگاه حرارتی در سطح کشور در حال جابجا شدن هستند، بیان کرد: انتظار می‌رود شرکت‌های دانش بنیان به فکر چاره‌ای باشند و از تخریب محیط زیست و وقوع سیلاب‌ها و پراکندگی بارش‌ها به دلیل نیروگاه‌های حرارتی جلوگیری کنند.

انتهای پیام

نظر شما