شناسهٔ خبر: 67666370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکمیل پروژه‌های کلان اصفهان در روزهای باقی مانده از فعالیت دولت ضروریست

اصفهان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تکمیل پروژه‌های کلان شهری در این خطه بویژه در حوزه حمل و نقل عمومی در روزهای باقی مانده از فعالیت دولت سیزدهم ضروریست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه در صد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ارتقای حمل و نقل عمومی بخصوص تکمیل خط دوم قطار شهری و بهبود و توسعه ناوگان اتوبوسرانی از جمله نیازهای اساسی این دیار است.

وی ادامه داد: بر همین اساس از مسوولان ملی و مدیران استانی می‌خواهیم که موارد مورد نظر را با قوت پیش ببرند تا در نهایت به سرانجام مطلوب دست یابیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دولت سیزدهم تلاش‌ زیادی برای اتمام پروژه‌ها داشت اما این روزها در برخی از طرح‌ها سستی مشاهده می‌کنیم که انتظار ما این است کارها به شکل جدی پیگیری شود و همانگونه که رییس جمهور منتخب نیز وعده داده است کارهای نیمه تمام پایان یابد.

احمد شریعتی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: دولت بعدی برای حل مشکلات مردم منطقه با محوریت جاری سازی زاینده‌رود و رفع مشکلات زیست محیطی و فرونشست زمین بکوشد.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار داشت: شتاب در تکمیل قطار سریع السیر تهران- اصفهان ضروریست زیرا این پروژه توسعه گردشگری را نیز در پی دارد.

عباس حاج رسولی‌ها خاطرنشان کرد: در دوره نخست پارلمان شهری، ۸۵ درصد از هزینه‌ خرید اتوبوس‌ واحد توسط دولت پرداخت می‌شد، ولی این روزها که قیمت یک اتوبوس ۱۵۰ میلیارد ریال است تمام مبلغش از سوی شهرداری پرداخت می‌شود، لذا به حمایت دولت نیاز داریم.

مشکل سد معبر در بازار میدان «نقش جهان» اصفهان

ابوالفضل قربانی رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جلسه امروز اظهار کرد: سد معبر در بازار میدان «نقش جهان» مشکلات بسیاری برای شهروندان رقم زده است تا جایی که در برخی موارد ۲ عابر قادر به تردد از کنار هم نیستند، بنابراین حل آن نیاز به راه چاره‌ اندیشی دارد.

علی صالحی سخنگو و عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: غل و زنجیرهای بورکراتیک و نبود رهبری یکپارچه و پشتیبان، جرات تصمیم‌گیری را از مدیران شهرداری گرفته است که این نقیصه باید اصلاح شود.

محمدرضا فلاح عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تصریح کرد: بخشی از چمن‌های میدان تاریخی نقش جهان در حال خشک شدن است که این مورد و همچنین نظافت شهری و دیگر مشکلات فضای سبز باید در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود.

همچنین مصطفی نباتی نژاد رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بر اهمیت ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در آرامستان «باغ رضوان» این شهر تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، خط ۲ متروی اصفهان دارای ۲۳ ایستگاه بوده که در حال حاضر ۱۶ ایستگاه آن در حال احداث است و طبق برآوردها، روزانه حدود یکصد هزار نفر از خط ۲ مترو استفاده خواهند کرد.

روزانه ۲ هزار کارگر در حال تلاش برای احداث این خط هستند و تاکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال برای احداث آن صرف شده و برای تکمیل به ۲۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

احداث هر کیلومتر مترو حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد که این برآوردها برای مرحله نخست پروژه یعنی اولویت ۱۴ کیلومتری حدفاصل ایستگاه دارک تا شهید حجازی با ۱۶ ایستگاه است.

بر اساس اعلام مسوولان، اصفهان دست‌ِکم به یک هزار ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد

نظر شما