شناسهٔ خبر: 67666340 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توانیر:

صنایع دارویی مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف برق نیستند

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: واحدهای تولید دارو و یا صنایع مرتبط با آن در صورت هماهنگی با شرکت‌های توزیع به‌هیچ عنوان مشمول برنامه‌های مدیریت بار (مصرف برق) نخواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی افزود: صنایع دارویی حساس باید مراتب حضور و استقرار خود در شهرک‌های صنعتی را به شرکت‌های توزیع نیروی برق اطلاع دهند تا شرکت‌های توزیع نسبت به عدم اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برای این واحدها اقدام کنند.

وی با اشاره به ماده ۵ دستورالعمل تأمین برق اضطراری مراکز حیاتی و حساس، خاطرنشان کرد: بر اساس این دستورالعمل، واحدهای دارویی مشمول این دستورالعمل ملزم به نصب و راه‌اندازی مولد اضطراری برق هستند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: صنایع دارویی همچنین ضروری است که مصرف برق خود را با انجام راهکارهای ساده مدیریت مصرف از جمله کاهش روشنایی غیرضروری و تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی بر روی ۲۴ درجه، ۲۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش ایرنا، ناظر عالی شرکت‌های توزیع برق کشور پیش‌تر با بیان اینکه در روزهای اوج مصرف ۲۵ درصد برق کشور توسط کولرهای گازی استفاده می‌شود، گفت: کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی چهارتا ۶ برابر برق بیشتری مصرف می‌کنند.

نظر شما