شناسهٔ خبر: 67666271 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سران صهیونیست مانند نازی‌ها به سختی مجازات می‌شوند

یک تحلیلگر عربی طرح ادعای ترور رهبران مقاومت از سوی تل‌آویو را برای سرپوش گذاشتن بر جنایت المواصی دانست و گفت که سران تل‌آویو مانند دیگر جنایتکاران بین‌المللی به سختی مجازات خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله‌ای در پایگاه خبری روزنامه رأی الیوم نوشت که با گذشت ۹ ماه از نسل کشی و پاکسازی نژادی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال یک پیروزی هر چند کوچک است و تلاش دارد به هر نحوی شده یکی از فرماندهان شاخه نظامی گردان‌های قسام از جمله یحیی سنوار یا یکی از نمایندگان و مشاوران وی را ترور کند، اما این تلاش‌ها ناکام مانده و شکستی ننگین‌تر بر پیشانی نتانیاهو نقش بسته است.

وی با اشاره به ادعای دیروز تل‌آویو مبنی بر اینکه در حملات وحشیانه دیروز به منطقه المواصی در غرب شهر خان یونس محمد الضیف فرمانده گردان‌های قسام و رافع سلامه فرمانده تیپ خان یونس را به شهادت رسانده، افزود: البته این جشن پیروزی زیاد طول نکشید.

عطوان تصریح کرد که طرح این ادعا که حمله هوایی مذکور بر اساس اطلاعات جاسوسی دقیق مبتنی بر حضور این دو فرمانده نظامی در منطقه المواصی بوده، دروغی بود که بارها تکرار شده و رژیم صهیونیستی این ادعا را مطرح کرده تا بتواند سرپوشی بر این جنایت خونین بگذارد، همانطور که پیش از این نیز در جنایت‌های مشابه خود چنین ادعاهایی را مطرح کرده بود. این در حالی است که فرماندهان گردان‌های قسام دست کم از یک سال پیش تاکنون خانواده‌های خود را ندیده‌اند و اصلاً روی زمین نیستند، بلکه در زیر زمین به فرماندهی شایسته جبهه جنگ و پیروزی‌های خود ادامه می‌دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل می‌افزاید که سرویس‌های جاسوسی تل‌آویو که نتانیاهو ادعای توانمندی بالای آنها در رصد را مطرح کرده، برای هزارمین بار متوالی در برابر نیروهای امنیتی مقاومت شکست خورده و طبل رسوایی آنها در همه جا به صدا درآمده است.

وی می‌افزاید: تقریباً این دهمین بار است که سرویس‌های جاسوسی اسرائیل مدعی هدف قرار دادن محمد ضیف و ترور وی شده اند و بارها شکست سختی در این رابطه خورده‌اند. همین موضوع در مورد یحیی سنوار نیز صدق می‌کند. فراموش نکرده‌ایم که پیش از این نیز ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای شتاب‌زده از پیروزی نیروهای خود در ترور مروان عیسی معاون محمد ضیف در حمله هوایی به اردوگاه النصیرات خبر داده بود، اما دروغ بودن این ادعا نیز خیلی زود به اثبات رسید. به این ترتیب مشخص می‌شود که صهیونیست‌ها هیچ پیروزی غیر از کشتار زنان و کودکان و افراد سالخورده و روزنامه نگاران به دست نیاورده اند.

عطوان می‌افزاید که بلدوزرها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی منطقه زیبای المواصی را که در گذشته یکی از کانون‌های تامین محصولات کشاورزی در غزه بود را به قبرستان هزاران نفر از آوارگان فلسطینی تبدیل کرده‌اند، آن هم بعد از اینکه نتانیاهو وعده داد که این منطقه امن خواهد بود و بعد از اینکه آوارگان برای سومین یا چهارمین بار متوالی در این منطقه ساکن شده اند تا از حملات صهیونیست‌ها در امان باشند.

این کارشناس منطقه‌ای می‌افزاید که فرماندهان مقاومت در اتاق‌های عملیات زیرزمینی خود باقی خواهند ماند تا طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ برای رژیم صهیونیستی را مدیریت کنند، جنگی که هیبت و بازدارندگی ارتش تل‌آویو را زیر سوال برده و به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های شکست در غزه و تسریع در فروپاشی رژیم صهیونیستی مطرح است.

وی در پایان تصریح کرد که این جنایت‌ها برای رژیم صهیونیستی بسیار پرهزینه خواهد بود و عاملان آن شامل فرماندهان سیاسی یا نظامی، سزای اقدامات خود را خواهند دید و مجازات آنها بدتر از همتایان شان در آلمان نازی یا دیگر جنایتکاران بین‌المللی خواهد بود.

نظر شما