شناسهٔ خبر: 67666234 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسوایی جدید اسرائیل در نمایشی مضحک به نام «ترور محمد الضیف»

رژیم صهیونیستی که با ادعای هدف قرار دادن محمد الضیف و سایر فرماندهان مقاومت فلسطین، در پی سرپوش گذاشتن بر ابعاد جنایت وحشیانه در خان‌یونس و تبلیغ دستاوردی ساختگی برای خود بود، خیلی زود رسوا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم و تحلیلگر معروف فلسطینی در یادداشت جدید خود، به جنایتی که روز گذشته اشغالگران علیه آوارگان بی دفاع فلسطینی در منطقه المواصی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام دادند، اشاره کرده و نوشت: با گذشت 9 ماه از آغاز جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم همچنان به دنبال تصویری از یک پیروزی کوچک یا بزرگ است؛ به ویژه رسیدن به یکی از رهبران و فرماندهان حماس و در راس آن «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه یا یکی از معاونان و دستیارانش.

نمایش مضحک صهیونیست‌ها با عنوان «ترور محمد الضیف»

عطوان افزود: اما همه این تلاش‌های نتانیاهو بی فایده بوده و او دائماً از شکستی به شکست دیگر منتقل می‌شود. ارتش رژیم اشغالگر روز شنبه مدعی شد که در کشتار وحشیانه و خونین آن در منطقه المواصی در غرب شهر خان یونس که مملو از آوارگان و چادرهای آنها بود، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های عزالدین القسام و «رافع سلامه» معاون الضیف و فرمانده تیپ خان یونس را هدف قرار داده است.

در ادامه این یادداشت آمده است: بعد از ادعای واهی مذکور ارتش صهیونیستی، برخی رسانه‌های این رژیم به شادی پرداختند و این «دستاورد» را جشن گرفتند؛ اما جشن و شادی آنها دوامی نداشت و خیلی زود دروغ بودن ادعاهایشان فاش شد. در این جنایت وحشیانه‌ای که ارتش جنایتکار صهیونیستی مرتکب شد؛ بیش از 100 نفر به شهادت رسیده و 289 تن زخمی شدند که اغلب قربانیان؛ کودکان بودند. بیمارستان‌های ویران شده غزه که تجهیزات و دارویی ندارند نتوانستند جان بسیاری از مجروحان را در یکی از وحشتناک‌ترین قتل عام‌های تاریخ معاصر نجات دهند.

عبدالباری عطوان تصریح کرد: ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه حمله هوایی به منطقه المواصی در خان یونس، بر اساس اطلاعات دقیق در مورد حضور دو فرمانده نظامی حماس در این منطقه انجام شده است، دروغ تکراری و تلاشی مذبوحانه برای سرپوش گذاشتن بر ابعاد این جنایت و کشتار خونین است؛ همانطور که رژیم اشغالگر در جنایت‌های قبلی هم همین رفتار را انجام می‌داد. فرماندهان القسام که حدود یک سال است خانواده و فرزندان خود را ندیده‌اند، در زیر زمین زندگی می‌کنند و شبانه روز به رهبری جنگ با دشمن اشغالگر ادامه می‌دهند و پیروزی‌های مکرر رقم می‌زنند. ما بعید نمی‌دانیم که این فرماندهان مقاومت، در تونل‌هایی زیر اسدود یا بئرالسبع باشند.

شکست دوباره سرویس‌های جاسوسی اسرائیل مقابل مقاومت

بر اساس این مقاله، سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی که نتانیاهو و حزبش ادعا می‌کنند، از قابلیت‌های نظارتی بسیار دقیقی برخوردارند، برای چندمین بار در برابر قدرت اطلاعاتی مقاومت که موفق به افشای ضعف‌های دشمن شد، شکست خوردند. این تقریباً دهمین باری است که سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم اشغالگر ادعا می‌کنند به محمد الضیف رسیده‌اند و او را ترور کرده‌اند. همین ادعاها درباره رسیدن به یحیی السنوار و ترور او هم صدق می‌کند، اما هر بار صهیونیست‌ها شکست می‌خورند.

عطوان تصریح کرد: من منطقه المواصی را خوب می‌شناسم؛ منطقه‌ای که در نوار ساحلی واقع شده است و از دیرالبلح در مرکز غزه تا مرز مصر در رفح در جنوب نوار غزه امتداد دارد. المواصی منطقه‌ای به طول 12 کیلومتر و با واحه‌های کوچک (واحه به نقاط سرسبز در میان صحرا گفته می‌شود)، زمین حاصلخیز، آب‌های زیرزمینی شیرین و تپه‌های شنی زیبا و نرم است. نیروهای اشغالگر صهیونیستی طی سال‌ها اشغالگری این رژیم در اراضی فلسطین، این منطقه را از مردم آن سرقت کردند و شهرک‌های کثیف خود را در آن ساختند تا اینکه در سال 2005 مجبور شدند از غزه فرار کنند. منطقه المواصی به سبزیجات و درختان میوه که بوی آنها را از صدها متر دورتر می‌توان استشمام کرد، مشهور است.

در ادامه این یادداشت آمده است: این منطقه زیبا و دیدنی توسط بولدوزرها و جنگنده‌های رژیم اشغالگر، به گورستانی برای هزاران آواره تبدیل شد؛ آن هم در شرایطی که دشمن صهیونیستی این منطقه را امن اعلام کرده و به آوارگان فلسطینی گفته بود به آنجا بروند و چادرهایشان را در این منطقه برپا کنند تا از بمباران‌ها در امان باشند.

سرفصل‌های بارز شکست اسرائیل

سردبیر روزنامه رای الیوم تاکید کرد: باقی ماندن فرماندهان مقاومت در اتاق عملیات زیرزمینی خود و مدیریت جنگی که طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ برای رژیم صهیونیستی است و نابودی قدرت و بازدارندگی ساختگی ارتش اشغالگر، یکی از بارزترین سرفصل‌های شکست اسرائیل خواهد بود که نابودی این رژیم را تسریع می‌کند. این اوج سفاهت و مسخرگی است که نتانیاهو به همراه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، فرماندهان مقاومت را در لیست «تروریسم اسرائیل و آمریکا» قرار داده و تحریم‌هایی علیه آنها اعمال می‌کنند، مانند مصادره املاک و ممانعت از ورود آنها به اروپا و آمریکا و بستن حساب‌هایشان در بانک‌های جهانی! آیا آنها واقعاً تصور می‌کنند که مثلاً یحیی السنوار یا محمد الضیف و سایر رهبران و فرماندهان مقاومت می‌خواهند به پایتخت‌های اروپایی یا آمریکا بروند و تعطیلات تابستانی خود را آنجا بگذرانند؟!

در پایان این مقاله تاکید شده است: فرماندهان مقاومت هرگز تونل‌ها را ترک نمی‌کنند و در همان جا به مدیریت جنگ ادامه خواهند داد. این جنایت‌هایی که رژیم اشغالگر مرتکب می‌شود، هزینه سنگینی برای آن خواهد داشت و عاملان این جنایات وحشیانه هرگز نمی‌توانند از مجازات فرار کنند. سرنوشت جنایتکاران صهیونیست بسیار بدتر از همتایان نازی آنها در آلمان و ... خواهد بود. ملت فلسطین که حماسه‌های مقاومت و پایداری و پیروزی را در غزه و کرانه باختری می‌نویسند، هرگز این جنایات اشغالگران را فراموش نخواهند کرد و آنها را در هر جایی که بروند مجازات می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما