شناسهٔ خبر: 67666127 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

به سخت افزار بهتری نیاز داریم/ مبالغ پاداش و قرارداد ناچیز ا... -

اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی خواستار بهبود شرایط فیزیکی و سخت افزاری در رشته فوتبال ساحلی شد و به مبلغ ناچیز قراردادها و پاداش ها اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری علی نادری، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، امروز یکشنبه ۲۴ تیر در سالن جلسات مرکز ملی فوتبال با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در خصوص غیبت برخی بازیکنان باتجربه در اردوی اخیر تیم ملی مانند بهزادپور، اکبری، مسلم مسیگر و حضور چهره های جوان در این تیم گفت: زمانی که کار خود را در فوتبال ساحلی شروع کردیم رویکرد ما این بود که تیم به مرور زمان جوان تر شود. اما جوانگرایی در فوتبال ساحلی مثل فوتسال نیست. ما در فوتسال ممکن است ۲ یا ۳ تیم ملی هم بتوانیم داشته باشیم اما در فوتبال ساحلی به دلیل اینکه بازیکنان کمی در این رشته حضور دارند به آهستگی انجام می شود.

او ادامه داد: در شروع کار، آقایان کیانی، احمدزاده، حسینی و حسن عبداللهی از تیم خداحافظی کرده بودند. بعد از جام جهانی هم آقای مسیگر از فوتبال ساحلی خداحافظی کرد. حمید بهزادپور هم مساله شرایط سنی را دارد. امیرحسین اکبری هم با صلاحدید کادر فنی دعوت نشده است.

او در خصوص وضعیت نظام وظیفه بازیکنان و اینکه بازیکنان فوتبال ساحلی برای خروج از کشور مشکل دارند گفت: این مشکلی است که گریبان گیر همه ورزشکاران است. در فوتبال ساحلی اما بیشتر بازیکنان در تیم های نظامی حضور دارند و خوشبختانه تاکنون مشکلی از این بابت نداشتیم.

وی در خصوص حمایت های فدراسیون فوتبال از فوتبال ساحلی گفت: با توجه به شرایطی که فدراسیون فوتبال و فوتبال ساحلی دارد تقریباً همکاری کرده است. اما با توجه به شرایطی که فوتبال ساحلی رقم زد و سوم جام جهانی شد باید فوتبال ساحلی از لحاظ سخت افزاری ارتقا پیدا کند. اگر قرار است نتایج بهتری رقم بخورد و قهرمان جهان شویم باید همکاری بیشتری با این تیم انجام شود.

وی در خصوص پاداش ها گفت: در یکی دو سال اخیر، هرچند مبلغی که برای پاداش در نظر گرفته شده است ناچیز است اما تمام و کمال پرداخت شده است. علاوه بر این، حقوق و معوقه های کادر فنی هم پرداخت شده است.

با توجه به اینکه تیم ملی ایران در جام جهانی برابر برزیل در ثانیه های پایانی، بازی را واگزار کرد سرمربی تیم ملی در این خصوص که به چه امکاناتی برای برتری برابر برزیل و رسیدن به فینال جام جهانی نیاز است گفت: باید به دنبال این باشیم که چه اتفاقی افتاد که در ۴۰ ثانیه بازی را باختیم و این مساله هم یک عقبه دارد. ما در مسابقات بین قاره ای برزیل را برده بودیم. اما فضای جام جهانی کاملاً متفاوت است. من دوست داشتم بازی های تدارکاتی داشته باشیم. ما به برزیل دعوت شده بودیم اما به دلیل شرایطی که فدراسیون فوتبال داشت نتوانستیم در این بازی ها شرکت کنیم.

وی ادامه داد: تجهیزات و سخت افزار خیلی مهم است. در لیگ ایران ۲ زمین ماسه استاندارد دارند. در جام جهانی چند بازیکن برای بار اول در جام جهانی شرکت می کردند و همه این مسائل دست به دست هم داد تا در ۴۰ ثانیه برابر برزیل شکست بخوریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در خصوص وضعیت زمین تمرین مرکز ملی فوتبال گفت: وقتی بعد از جام جهانی شرایط مسابقات را دیدیم و آقای تاج هم از نزدیک شاهد این بازی ها بود قرار بر این شد که ماسه این زمین تغییر کند. علاوه بر این، با توجه به اینکه در فصل زمستان امکان برگزاری اردو در تهران میسر نیست و برگزاری اردوی بلندمدت در شهرهای جنوبی هم به لحاظ مالی بار سنگینی دارد پیگیر هستیم که بتوانیم زمین مرکز ملی را مسقف کنیم.

نادری در پاسخ به سوالی مبنی بر مبلغ پایین قرارداد بازیکنان و نبود پخش زنده در لیگ برتر ساحلی گفت: فوتبال ساحلی پخش تلویزیونی کمی دارد و کم دیده می شود. برای اسپانسر مهم است که دیده شود و امیدوارم این مساله برطرف شود. قراردادها هم امسال به مقدار خیلی کمی بهتر شده است اما هنوز مبلغ ناچیزی است و سقف قرارداد حدود یک میلیارد تومان است. اگر مسائل حق پخش و اسپانسر برطرف شود می توان قراردادهای بهتری با بازیکن امضا کرد و تمرکز روی فوتبال ساحلی بیشتر شود. با توجه به عناوین و افتخاراتی که فوتبال ساحلی برای کشور کسب کرده است امیدوار شرایط در این رشته بهتر شود.

نادری به برنامه های تیم ملی اشاره کرد و گفت: مهمترین مسابقات ما اواخر بهمن خواهد بود که مسابقات مقدماتی جام جهانی در تایلند برگزار خواهد شد. تورنمنت روسیه هم برنامه ریزی شده است و برنامه های تیم را تا پایان مهر مشخص کرده ایم و از ماه مهر هم برنامه جدید را تا جام جهانی ارائه خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایطی که فوتبال ساحلی دارد تیم ملی ساحلی می تواند اسپانسر جدا داشته باشد. اگر کمیته بازاریابی فدارسیون بررسی های بیشتری انجام دهد به لحاظ مالی مشکلی نخواهیم داشت. ما در تورنمنت مکزیک با حضور تیم های قدرتمند دعوت شده ایم و امیدوارم بتوانیم در این تورنمنت شرکت کنیم.

نظر شما