شناسهٔ خبر: 67666095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون مازندران:

وضعیت ذخایر خونی مازندران شکننده است/ فعالیت مراکز در تعطیلات

ساری- مدیرکل انتقال خون مازندران وضعیت ذخایر خونی این استان را در همه گروه ها شکننده اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله محمدی فیروزجایی ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین و شهدای کربلا، به فعال بودن مراکز انتقال خون استان در روزهای تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های انتقال خون استان در طی این دو روز ساعت ۸ تا ۱۳ پذیرای داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

وی افزود: مراکز انتقال خون ساری، بهشهر، بابل و آمل، تنکابن و رامسر هردو روز تاسوعا و عاشورا و مراکز انتقال خون قائم شهر، چالوس و نور در روز تاسوعا از ساعت ۸ تا ۱۳ فعال و آماده خدمت رسانی به داوطلبان اهدای خون است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اجرای پویش نذر خون با شعار " اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" در استان گفت: این پویش از ابتدای محرم همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.

وی از مردم نوعدوست استان به ویژه جوانان و بانوان در خواست کرد: در این روزهای گرم تابستان بیماران و نیازمندان به خون را فراموش نکنند و با حضور پرمهرشان در مراکز اهدای خون استان، در تأمین خون و فراورده‌های خون سالم بیماران انتقال خون مازندران را یاری کنند.

محمدی فیروزجایی خاطرنشان کرد: ذخایرخون در این استان در حال حاضر کاهشی است و وضعیت شکننده‌ای دارد و همه گروه‌هایخونی به ویژه O+ ، A+ و AB+ مورد نیاز است.

نظر شما