شناسهٔ خبر: 67666086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

واکنش مقامات یمنی به جنایت رژیم صهیونیستی در خان یونس

دفتر سیاسی انصارالله، رئیس هیئت مذاکره کننده یمن و وزارت امور خارجه این کشور در پیام‌هایی جنایت قتل عام رژیم صهیونیستی در منطقه المواصی در خان یونس را محکوم کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌المل خبرگزاری تقریب، مقامات یمنی در پیام‌های جداگانه جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه المواصی که توسط اسرائیل منطقه امن تعیین شده است را محکوم کردند.
 
دفتر سیاسی انصارالله
دفتر سیاسی انصارالله در بیانیه‌ای سلسله جنایات، کشتارها و آوارگی‌های مستمر توسط رژیم صهیونیستی با حمایت مستقیم آمریکا در میان بی‌تفاوتی جامعه جهانی را محکوم کرد.
 
در این بیانیه تاکید شد که تجاوزات صهیونیستی همزمان با فروپاشی سیستم بهداشتی غزه در حال تشدید است. این سازمان ادعاهای اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن رهبران مقاومت فلسطین را به عنوان تلاشی برای پوشاندن زشتی جنایات آنها رد کرد.
 
انصارالله و مردم یمن بار دیگر بر همبستگی کامل خود با مردم فلسطین و حق مشروع آنها برای دفاع از خود با استفاده از همه ابزارهای موجود تاکید کردند.
 
دفتر سیاسی انصارالله در پایان درخواست خود را برای پاسخگویی مقامات صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی تجدید و بر همبستگی جهانی برای برجسته کردن بی‌عدالتی‌های فلسطینی‌ها در غزه تاکید کرد.
 
وزارت امور خارجه یمن
وزارت امور خارجه یمن در بیانیه‌ای حمایت مستمر آمریکا از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که این کشور اسرائیل را به تداوم نقض آشکار قوانین بین‌المللی و نادیده گرفتن هنجارهای بشردوستانه تشویق کرده است.
 
این وزارتخانه از ملت‌های عربی و اسلامی خواست تا رهبران خود را برای اتخاذ مواضع قاطع در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهند. این بیانیه همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا برای توقف تجاوزات اسرائیل که امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کند، به سرعت مداخله کند.
 
این وزارتخانه با تاکید مجدد بر همبستگی تزلزل‌ناپذیر یمن با مردم فلسطین، بر حمایت پایدار دولت و مردم در مقابله با تجاوزات اسرائیل به نوار غزه تاکید کرد.
 
رئیس هیئت مذاکره کننده یمن
محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده یمن و سخنگوی انصارلله ضمن محکوم کردن کشتار غیرنظامیان توسط دشمن صهیونیستی در منطقه المواصی خان یونس، از سهل انگاری اعراب انتقاد و آن را همدستی در جنایات فجیع دشمن توصیف کرد.
 
عبدالسلام تصریح کرد: «ما مجددا نسل‌کشی مستمر دشمن صهیونیستی در مناطقی که دشمن به دروغ آن را امن اعلام می‌کند، قاطعانه محکوم می‌کنیم. این رژیم فریبکارانه و بی‌شرمانه به حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد تا خسارات نبرد خود را جبران کند.»
 
وی همچنین کشورهای عربی و اسلامی که در قبال این جنایات سکوت می‌کنند را محکوم کرد.
 
عبدالسلام افزود: «فقدان موضع واحد عربی و اسلامی نه تنها نشان دهنده غفلت، بلکه همدستی کامل با دشمن و تشویق آن برای ادامه جنایات فجیع است.»
 
رئیس هیئت مذاکره کننده یمن خواستار اقدام گسترده و قوی در همه سطوح برای توقف جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی شد.

نیروهای مسلح یمن
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به کشتار اخیر رژیم صهیونیستی در المواصی اظهار داشت: «نیروهای مسلح یمن به دقت اوضاع غزه را زیر نظر دارند.»

وی تاکیدکرد: «نیروهای مسلح آمادگی دارند تا در حد توان خود اقدامات لازم را برای پیروزی قطعی مردم فلسطین انجام دهند و متعهد به گسترش عملیات نظامی علیه اسرائیل و متحدانش شوند.»

سریع در پایان تاکید کرد که عملیات یمن تا زمانی که رژیم اسرائیل تجاوزات خود را متوقف نکند و محاصره تحمیل شده بر غزه را رفع نکند، ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از انفعال کشورهای عربی انتقاد کرد که تل‌آویو را برای ارتکاب جنایات علیه فلسطینیان جسور کرده است.
 
در پی حمله هوایی رژیم صهونیستی به منطقه المواصی در خان یونس دست کم 90 فلسطینی از جمله زنان و کودکان شهید و بیش از 300 نفر دیگر زخمی شدند.
 

نظر شما