شناسهٔ خبر: 66511582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ناکامی آمریکا و اسرائیل در انجام عملیات اطلاعاتی علیه یمن

یک منبع امنیتی تایید کرد که سازمان‌های امنیتی یمن، با موفقیت عملیات‌های اطلاعاتی انجام شده توسط آمریکا و اسرائیل را خنثی کرده‌اند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع امنیتی اعلام کرد که سازمان‌های امنیتی یمن، عملیات‌های اطلاعاتی انجام شده توسط آمریکا و اسرائیل را خنثی کرده‌اند.
 
سرویس‌های امنیتی یمن با کمک وزارت دفاع این کشور طی چند روز گذشته چند جاسوس را بازداشت کرد که از افسران و عناصر وابسته به سازمان‌های جاسوسی موسوم به «گروه ۴۰۰» بودند و رهبری آنها را جاسوس «عمار عفاش» که تحت پیگرد قضایی است، برعهده داشت.
 
طبق اعترافات این جاسوس‌ها، اجرای عملیات‌های مجرمانه و خرابکارانه شامل آسیب رساندن و آتش‌زدن خودروهای نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی یمن، از جمله مأموریت‌های محول شده به آنها بوده است.
 
این منبع امنیتی همچنین گفت: «بعد از اعلام عملیات «الفتح الموعود و الجهاد المقدس» از سوی ملت و رهبران یمن در حمایت از ملت تحت محاصره فلسطین و اجرای عملیات‌هایی علیه مواضع دشمن صهیونیستی در اراضی اشغالی و ممانعت از دریانوردی اسرائیل در دریای عرب و دریای سرخ و در چارچوب خصومت آمریکا و انگلیس علیه یمن، سیستم‌های امنیتی، فعالیت جاسوسی دشمن آمریکایی و اسرائیلی و مزدورانشان را تحت عنوان گروه ۴۰۰ رصد کردند.»
 
سرویس‌های امنیتی تایید کردند، افراد دستگیر شده به انجام وظایف اطلاعاتی و فعالیت‌های محوله پس از استخدام اعتراف کردند که مهم‌ترین آنها انجام عملیات برای نظارت بر سایت‌های پرتاب موشک، پهپادها، مکان‌های قایق‌های نیروهای مسلح و ارسال مختصات آنها به اپراتورهای خود برای هدف قرار گرفتن توسط هواپیماهای دشمن آمریکایی و انگلیسی بود.
 
سرویس های امنیتی بار دیگر تاکیدکردند که در انجام مسئولیت خود برای تامین امنیت جبهه داخلی و حفاظت از آن در برابر تلاش برای نفوذ به دشمن آمریکایی و اسرائیلی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و نسبت به مجازات اعدام برای کار در سرویس‌های اطلاعاتی دشمن هشدار دادند.
 
این نهاد امنیتی خاطرنشان کرد: «رسانه‌های امنیتی ساعت سه بعد از ظهر امروز(دوشنبه) برخی از اعترافات جاسوسان را علاوه بر اسامی برخی از سرکردگان موسوم به (نیروی 400) در رسانه ملی منتشر خواهند کرد.»
 
این در شرایطی است که صنعا با عملیات دریایی و حملات هوایی که سایت‌های اشغالگر اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی را هدف قرار می‌دهد، از مقاومت غزه در نبرد طوفان الاقصی حمایت می‌کند.
 
اختلال این عملیات‌ها توسط دستگاه امنیتی صنعا نشان دهنده شکست نظامی ائتلاف آمریکایی-بریتانیایی در یمن است.
 

نظر شما