شناسهٔ خبر: 67666035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توسعه هوش مصنوعی در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این مرکز با جذب کارشناس مرتبط با رشته هوش مصنوعی، به دنبال بهبود وضعیت درمان از این طریق است.

صاحب‌خبر -

«پروفسور مجید اسدی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با استفاده از هوش مصنوعی به دنبال اجرای طرح‌های مرتبط با آن و همکاری با دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی سعی در بهبود تشخیص بیماری‌ها از طریق پردازش تصویر و رادیومیکس، توسعه داروها و روش‌های درمانی و در عین‌حال کاهش هزینه‌های خدمات سلامت هستیم.

وی افزود: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکنون مقالات مرتبط مختلفی در حوزه‌های سرطان، بیماری‌های عفونی و قلبی به چاپ رسانده است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: با پیشرفت روزافزون فناوری و علوم کامپیوتر، توانایی هوش مصنوعی در انجام وظایف پیچیده و متنوع ازجمله تصمیم‌گیری، تشخیص الگوها، پردازش زبان طبیعی، پردازش تصویر و حل مسائل پیچیده به شکلی قابل‌توجه، بهبود یافته است.

عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با ادامه تحقیقات و پیشرفت‌های فناوری، امیدواریم که بتوانیم از امکانات هوش مصنوعی در زندگی روزمره خود بهره‌برداری کنیم.

بیشتر بخوانید

تشخیص و درمان سالانه یکهزار بیمار در مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر

بیماران سرطانی با به‌کارگیری روش‌های نوین در بوشهر درمان می شوند

انجام نخستین تصویربرداری پت اسکن بیماران قلبی در استان بوشهر

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این مرکز آمادگی خود را برای انجام طرح‌های مختلف بین‌رشته‌ای در حوزه هوش مصنوعی در پزشکی و سلامت و انجام طرح‌های بنیادی و کاربردی برای اساتید و دانشجویان فراهم آورده است.

اسدی اضافه کرد: هوش مصنوعی (به انگلیسی: Artificial Intelligence ) (به‌اختصار: AI) به‌عنوان یک علم میان‌رشته‌ای با فناوری دگرگون‌کننده در صدر برنامه‌های راهبردی کشورهای مختلف قرارگرفته است و پیش‌بینی می‌شود این فناوری در زمینه‌های مختلف تاثیرات شگرفی را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های حجیم را تجزیه‌ و تحلیل کرده و اطلاعات مفیدی از آن‌ها استخراج کند که در تصمیم‌گیری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظر شما