شناسهٔ خبر: 67665874 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

معاون دفتر بازرسی وزارت علوم اعلام کرد؛

شرایط دسترسی دانشگاه‌ها به سامانه بازرسی کل کشور

معاون دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم در کارگاه آموزشی سامانه سازمان بازرسی کل کشور گفت: فقط به دانشگاه هایی دسترسی به سامانه داده می شود که در ماه بیش از ۱۵نامه شکایت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارگاه آموزشی سامانه سازمان بازرسی کل کشور در وزارت علوم برگزار شد. در ابتدا علی اصغر طیبی معاون دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم پس از خیر مقدم و بیان لزوم تشکیل جلسه برای پاسخگویی بهتر به شکایات رسیده از سازمان بازرسی کل کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز آموزش عالی، به توجه ویژه وزارت علوم نسبت به پاسخگو بودن بهتر به مردم عزیز ایران اشاره کرد.

سپس حامد کرمی مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات ضمن خیر مقدم به حاضران به اهمیت جایگاه سازمان بازرسی و توجه به تسریع در فرآیند پاسخگویی به درخواست های واصله از سامانه پاسخگویی به شکایات سازمان پرداخت.

در ادامه مهندس عسگری مسوول رییس اداره بازرسی و تشکل های مردم نهاد سازمان بازرسی کل کشور توضیحات لازم را در خصوص استفاده بهتر از این سامانه و مشکلات احتمالی بیان کرد. مهمترین مواردی که مطرح شد به این شرح است:

۱- معرفی کردن نماینده دستگاه از طریق سامانه با استفاده از کارتابل شخصی فرد معرفی شده

۲- چگونه بارگذاریِ شکایت شخصی از طریق همان کارتابل نماینده

۳- تمدید مهلت پاسخگویی برای تحقیق و تجزیه و تحلیل بیشتر شکایت

۴- ارجاع شکایت به دستگاه های دیگر

۵- بارگذاری جواب

۶- رد کردن شکایت به دلایل مختلف موجود در سامانه

۷- عودت به شاکی برای تکمیل مدارک

۸- برگشت به سازمان بازرسی

لازم به ذکر است تمام موارد فوق با پر کردن باکس توضیحات در تمام مراحل قابل اجرا می باشد.

پس از آموزش چگونگی کار با سامانه، حاضرین به بیان مشکلات خود در استفاده از سامانه پرداختند.

موارد مطرح شده به این شرح است:

۱- پیشنهاد لینک شدنِ سامانه های بازرسی کل کشور(قوه قضاییه)، سامانه ی سامد(ریاست جمهوری) و سامانه ی پاسخگویی به شکایات وزارت عتف برای جلوگیری از شکایات متعدد افراد در یک زمینه در چند سامانه به گونه ای که فرد با وارد کردن کد ملی اگر در سامانه ای شکایت کرده مجاز به شکایت دیگر در همان موضوع در سامانه های دیگر نباشد.

۲- بعضی از کد های پیگیری که سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری به وزارت عتف نامه نگاری می کند در سامانه وجود ندارد و مشکل سیستم است.

۳-موضوع بعدی که عنوان شد، اینکه ما خودمان را اسیر هوش مصنوعی سیستم نکنیم، چون سیستم به طور اتوماتیک برای مسئولین سامانه ی بازرسی اگر جوابگو نباشد در بازه زمانی مشخص نامه اخطار می فرستد.

در ادامه طیبی معاون دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات ضمن اشاره به ضرورت آموزش کاربران دانشگاه موارد ذیل را متذکر شد:

فقط به دانشگاه هایی دسترسی به سامانه داده خواهد شد که در ماه بیش از 15 نامه شکایت داشته باشند.

دانشگاه ها و مراکز در صورت نیاز نسبت به معرفی کاربر سامانه اقدام نمایند و کاربران از در اختیار قرار دادن نام کاربری و رمز عبور خود به افراد غیر جداً خودداری نمایند.

از کاربران سامانه تقاضا می شود تا هیچگونه درخواستی را در سامانه بدون پاسخ نگذارند تا مشمول ماده۲۵ قانون ارتقاء سلامت اداری نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما