شناسهٔ خبر: 67665590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزاری جلسه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی با حضور معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی

جلسه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی با حضور معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی برگزار شد. جلسه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی با حضور معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: به منظور تحقق اهداف مندرج در بند ۷۰ از احکام اجرایی سند توسعه بخش تعاونی کشور و تسریع در رشد و توسعه شهرستانها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بستر سازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی که امکان تشکیل شرکت‌هایی با عنوان شرکت‌های "تعاونی توسعه و عمران شهرستانی" که تابع قانون بخش تعاونی باشد فراهم شد.

رشیدی با اشاره به هدف تشکیل تعاونی‌های مذکور و نقش موثری که در کاهش فقر، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و آبادانی اقتصاد روستا دارند اظهار داشت: مدیران عامل شرکت تعاونی ها اگر منفعل باشند کار انجام نمی شود و شرکت تعاونی هر شهرستان بایستی پتانسیل خاص منطقه خود را با هدف خدمت رسانی به مردم شناسایی و از آن بهره برداری نمایند. 

وی در ادامه افزود: شرکت تعاونی ها  با سرمایه‌گذاری در طرح های توسعه ای شهرستان به صورت شرکت مادر تخصصی ( هلدینگ) و یا تشکیل شرکت های اقماری، استفاده و بهره‌برداری از فعالیت‌ها،طرح‌ها در بخش‌های تولیدی، توزیعی و خدمات شهرستان، مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت تعاونی‌ها و تامین نیازمندی‌های خود به طریق مقتضی و مقرون به صرفه در جهت اهداف تعاونی می توانند فعالیت داشته و کمک کننده باشند. 

گفتنی است در این جلسه مدیران عامل شرکتهای تعاونی استان درخواست ها و دغدغه های خود را مطرح و پس از بحث و بررسی و تبادل نظر و هم اندیشی تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام

نظر شما