شناسهٔ خبر: 67669922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نباید در ارائه خدمات به مردم کوتاهی کنند

استاندار مرکزی گفت: تا تحویل دولت جدید دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نباید در ارائه خدمات به مردم کوتاهی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز _یکشنبه بیست و چهارم تیر_ در نشست شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: در اقدام ملی مسکن برخی از بانک‌های استان به تعهد خود عمل نکرده‌اند و تأخیر داشته‌اند.

وی افزود: نیاز است بانک رفاه و صادرات استان، عقب افتادگی تعهد در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک را جبران کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه فرماندار اراک به مسائل و مشکلات طرح اقدام ملی مسکن ورود کند تصریح کرد: تا تحویل دولت جدید دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نباید در ارائه خدمات به مردم کوتاهی کنند.

پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال از سوی متقاضیان در شورای مسکن استان مصوب شد

عباس یوسف‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز ادامه داد: پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال از سوی متقاضیان در شورای مسکن استان مصوب شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای مسکن استان، متقاضیان دو هزار و ۴۰۰ واحدی اراک با بانک عامل تجارت، باید ظرف یک ماه آینده ۷۰۰ میلیون ریال واریز کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تاکید کرد: متقاضیان چهار سایت دیگر هم باید در این مدت زمان ۵۰۰ میلیون ریال واریز کنند که پیامک آن به زودی ارسال می‌شود.

یوسف‌زاده تصریح کرد: هشت ماه از آخرین واریز وجه متقاضیان هشت هزار واحدی گذشته و شرکت پیمانکار کیسون در سه جبهه شامل اسکلت‌بندی، فونداسیون و سفت کاری در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه نیاز مالی در این سه جبهه بیشتر است بنابراین پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال از سوی متقاضیان در شورای مسکن استان مصوب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه پروژه ۸۱۱۲ واحدی اقدام ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: در طول سه سال، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب ماندگی داشته و پیشرفت لازم را نداشته است که با اتصال پروژه دو هزار و ۴۰۰ واحد به بانک، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع در اختیار شرکت قرار می‌گیرد و شاهد تسریع در ساخت و ساز خواهیم بود.

یوسف‌زاده اضافه کرد: از ابتدای سال آینده بلوک‌های طرح هشت هزار واحدی اراک به مرور واگذار می‌شود و لازم است تا منابع بانکی تزریق شود، البته در هشت هزار واحدی اراک تمدید قرارداد کیسون در حال اتمام است.

وی ادامه داد: برای ساخت فضای آموزشی در هشت هزار واحدی اراک هم سه هکتار زمین در این طرح پیش‌بینی شده تا همزمان با ساخت واحدهای مسکونی، مدارس هم احداث شود.

هدف‌گذاری تأمین آب برای ۲۰ هزار واحد در شهر جدید امیر کبیر بالا است

حشمت‌الله عباسی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز با بیان اینکه منابع آب با حفر چاه ممکن نیست‌گفت: هدف گذاری تأمین آب برای ۲۰ هزار واحد در شهر جدید امیر کبیر بالا است.

وی با بیان اینکه در شهر جدید مهاجران سه حلقه چاه حفر شده است اما دسترسی به آب ممکن نشد اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای حفر چاه جدید در دستور کار قرار دارد، البته کمبود آب آشامیدنی در ۶۰ واحد مسکونی پتروشیمی شازند با گرم شدن هوا مشکل ساز شده و منابع آب در شهر جدید مهاجران تأمین نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: آب کارگاهی برای احداث طرح اقدام ملی در این شهر تأمین می‌شود و روند اداری سند مالکیت در شهر جدید مهاجران با مشکل مواجه شده است.

سعید میرزایی، مدیرعامل شهرهای جدید استان مرکزی هم گفت: روند اداری سند مالکیت در شهر جدید مهاجران با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار متقاضی از این اتفاق ناراضی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرد، تاکید کرد: هزینه ساخت مسجد، مدرسه و اماکن ورزشی باید به صورت ۵۰ درصد با شهرهای جدید و ۵۰ درصد دستگاه مربوطه متقبل شود که با نوسازی مدارس استان مرکزی در این خصوص تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

مدیرعامل شهرهای جدید استان مرکزی خاطرنشان کرد: تأمین آب برای ساخت پنج هزار واحد در شهر جدید مهاجران انجام نشده است که ادامه این روند منجر به مشکل خواهد شد و در شهر امیرکبیر نیز محدودیت منابع وجود دارد.

نظر شما