شناسهٔ خبر: 67665519 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

نامه محرمانه مدیر عامل راه آهن باز شد؛ افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطار/ سرگردانی مردم همزمان با پیش فروش

در حالی پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری مردادماه ۱۴۰۳ با افزایش ۳۰ درصدی قیمت از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شده است که گزارش ها از اختلال گسترده در سیستم فروش حکایت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار « اقتصاد آنلاین »؛ طبق اعلام راه آهن جمهوری اسلامی ایران پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری از ساعت ۹ صبح امروز، برای بازه زمانی یکم تا ۲۳ مردادماه آغاز شده است. این اقدام اگر چه می تواند برای مسافران سفرهای تابستانی خوشحال کننده باشد اما یک نارضایتی دیگری به همراه دارد و آن هم این است که ئ

ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری را صادر کرد

اگر چه گفته می شود که ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری را صادر کرده است اما این مجوز افزایش در پی نامه های محرمانه ای است که سید میعاد صالحی چندی پیش از شرکت های خصوصی دریافت کرده بود.

پیش فروش حضوری بلیت ها از ساعت ۱۱ امروز یکشنبه ۲۴ تیر

این افزایش قیمت در حالی صورت می گیرد که قرار است پیش فروش حضوری بلیت های این بازه زمانی، ۲ ساعت بعد، از ساعت ۱۱ امروز یکشنبه ۲۴ تیر، از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت های باقیمانده انجام شود.

نامه محرمانه مدیر عامل راه آهن باز شد؛ افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطار/ سرگردانی مردم همزمان با پیش فروش

سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران چندی پیش با بیان اینکه درخواست افزایش قیمت باید در مراجع قانونی مطرح شود و پس از طرح در شورای عالی ترابری به ستاد تنظیم بازار برود، گفت: این مراحل طی شده و منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار هستیم که متناسب با آن قیمت بلیت قطارهای مسافری تغییر می‌کند.

نامه محرمانه‌ به ستاد تنظیم بازار ارسال شد

مدیرعامل راه‌آهن در خصوص میزان افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری، اضافه کرد: نامه محرمانه‌ای در این رابطه به ستاد تنظیم بازار ارسال شده، اما با خواسته بخش خصوصی موافقت کردیم.

مردم در خرید بلیت سرگردان شده اند

فارغ از افزایش قیمت از قبل اعلام نشده از سوی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مردم در خرید بلیت از طریق اینترنت دچار مشکل جدی شده‌ و به نوعی سرگردان شده اند.

آنها می گویند که سیستم حمل‌ونقل ریلی رجا که از طریق آن فروش بلیت قطار شرکت‌های ریلی انجام می‌شود، دچار اختلال جدی شده است و اتفاقا هیچ مقام مسئولی نیز در این خصوص پاسخگو نیست.

گزارش قبلی نیز نشان می دهد که در پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری (تیرماه ۱۴۰۳) همین اختلال روی داد که مشخص است شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اقدامی برای رفع آن انجام نداده و اتفاقا به گزارش های این چنینی نیز هیچ واکنشی نشان نمی دهد.

افزایش ۳۰ درصدی قیمت بیلت قطار نشان می دهد که اگر تا چند روز پیش با قطارهای شرکت های خصوصی از تهران به مشهد سفر می کردید قیمت هر مسافر با پذیرایی و شام ۷۹۰ هزار تومان بود که با این حساب با افزایش ۳۰ درصدی، بلیت همان مسیر به قیمت ۱ میلیون ۳۰ هزار تومان فروخته خواهد شد.

نظر شما