شناسهٔ خبر: 67665208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره شمالی:سئول برای پرداخت بهای بسیار گزاف آماده باشد

تهران- ایرنا- کره شمالی در واکنش به ارسال اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ توسط کره جنوبی اعلام کرد که سئول آماده پرداخت بهای بسیار سنگین این اقدام خود باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امروز یکشنبه گفت که کره جنوبی باید آماده پرداخت «بهای بسیار گزافی» برای ارسال اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ در مرزها باشد.

کیم یو جونگ، معاون حزب حاکم کارگران کره گفت که توسط مقامات حزبی و نظامی به او اطلاع داده شده که «اعلامیه‌ها و چیزهای کثیفی» در ۱۷ نقطه در منطقه مرزی و سایر مناطق کشف شده است. او گفت که این اعلامیه‌ها بر اساس مقررات مربوط به برخورد با «اشیاء پرتاب شده توسط دشمن» سوزانده شدند.

کیم در بیانیه‌ای به زبان انگلیسی که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، تاکید کرد: با وجود هشدارهای مکرر، تفاله‌های کره جنوبی این بازی خام و کثیف را متوقف نمی‌کنند.

کیم ادامه داد: همانطور که قبلاً هشدار داده شد، تفاله‌هایی که به انجام این نمایش متوسل می‌شوند، شدیدتر مورد انتقاد مردم خود قرار خواهند گرفت. ما در چنین شرایطی اقدامات متقابل خود را به طور کامل معرفی کرده‌ایم. باید آماده باشند تا بهای بسیار گزافی را برای بازی کثیف خود بپردازند.

کره شمالی تا کنون در سال جاری به اعلامیه های کره جنوبی با ارسال بالن‌های پر از زباله به آن سوی مرز پاسخ داده است. سپس کره جنوبی با پخش برنامه‌های ضد پیونگ یانگ از طریق بلندگوهای مرزی تحرکات خود را در این راستا افزایش داد.

در اقدامی بی‌سابقه، خبرگزاری مرکزی کره تصویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد اعلامیه‌هایی را که از کره جنوبی آمده‌اند، همراه با یک بسته داروی سرماخوردگی سوزانده شده بود.

نظر شما