شناسهٔ خبر: 67664815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان؛

مدرسه تابستانه لذت فلسفه برگزار شد

اصفهان - رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) گفت: مدرسه تابستانه لذت فلسفه ویژه طلاب و دانشجویان علاقه مند به فلسفه در دو روز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد جواد شفیعیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از جمله اهداف برگزاری این مدرسه تابستانه، توجه دادن مخاطبان به اهمیت اندیشه ورزی و تفکر نقاد است، توجه به توسعه علوم عقلی وکاربردی کردن فلسفه اسلامی بوده است.

وی افزود: مجمع عالی حکمت اسلامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان و جامعه المصطفی العالمیه با دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در برگزاری هرچه پربارتر مدرسه تابستانی «لذت فلسفه» همکاری داشته‌اند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد علمی با حضور اساتید متخصص فلسفه و انجام کار کارشناسی علمی، گروه علمی فلسفه و کلام این مؤسسه برآن شد تا یک برنامه علمی دو روزه را در قالب مدرسه تابستانی و با حضور اساتید متخصص برگزار نماید و با توجه به گفتگوی‌های علمی انجام شده قرار شد مباحثی که ارائه می‌شود مسائل روز و مورد نیاز جامعه بوده و از طرح مباحث انتزاعی پرهیز شود.

وی با اشاره به این که موضوعاتی که در این مدرسه مطرح شده با این نگاه انتخاب شدند که فلسفه در همه امور زندگی جریان دارد و لازم است به آن توجه شود، گفت: مناسبات علم و فلسفه، مناسبات دین و فلسفه، فلسفه و هنر گفتگو کردن، فیلسوف و دغدغه جامعه، چشم اندازهای نوین فلسفه، فلسفه در قاب هنر، زیبایی جهان از منظر فیلسوف و حیات نامه فیلسوفان معاصر، عناوین هفتگانه مدرسه تابستانه لذت فلسفه بودند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعیان اذعان داشت: اساتیدی که برای این برنامه دعوت شدند همه از استان اصفهان بودند و اولویت در دعوت از اساتید، اساتید اصفهانی بوده و هدف از این کار معرفی ظرفیت حوزه اصفهان در تأمین اساتید فلسفه است.

وی افزود: حجت الاسلام محسن غرویان، دکتر سید مهدی امامی جمعه، دکتر محمد حسن یعقوبیان، دکتر سید محمد حسن طباطبایی، دکتر محمد مهدی جندقیان، حجت الاسلام دکتر مهدی آزادپرور، دکتر حسین نوروزی‌فرد، دکتر امیر احسان کرباسی زاده، اساتید این دوره و همگی اهل استان اصفهان بوده‌اند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) در پایان با بیان این که گواهی معتبر از دانشگاه باقر العلوم علیه السلام برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به مباحث ارائه شده، إن شاء الله به زودی ادامه این مدرسه با طرح موضوعات جدید برگزار خواهد شد.

نظر شما